det kan nog stå, har du den inomhus (garage)? eller står den ute.. jag hade min i garage som var typ samma kyla som ute och den stog där hela vintern med bensin och olja.. bara du har glykol i kylarvätskan så att inte vattnet fryser och det "spränger"
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Vatten expanderar när det fryser så man kan "spränga" tanken
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
vi säger att du fyller en flaska med vatten och lägger den i frysen så spricker ju flaskan för isen tar ju mer plats när vattnet är i fast form istället för flytande
ligger det då vatten och sånt i slangar och motorn och sånt så kan det "frostspränga"
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Visst, bensinen blir en aning sämre för att lite av den förångas. Men 3-4 månader är helt ofarligt, särskilt när mopeder sällan ha motorer som kräver särskilt hög kvalité på soppan.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
töm eller lämna bensinen kvar i tanken, du måste byta soppa i sommar om du lämnar det kvar (Gamm soppa;),)
Sen kan man lämna oljan kvar i mootorn man ska inte tömma,
Finns även konserv olja som man fyller motonr då man inte använder den på långa sträckor,
Derbi Drd.
Malossi 75cc Portad av mej self. för varv.
28 Keihin D-Slide.
Homebuild insug fitted for 28.
Mhr pipe highvarvigt.
Hebo Reeds.
115+ 5.5 sec 80kmh.