så länge det går rakt fram går de bra, men men om du ska svänga så har du inte så mycket grepp och du lär troligtvis vurpa. Och framdäcket kan börja vobbla om du kör så snabbt
R.I.P DooD
R.I.P Oskar Widelans
R.I.P Jeremy Lusk
Yamaha yz 250 <3
furia FFS skrev:så länge det går rakt fram går de bra, men men om du ska svänga så har du inte så mycket grepp och du lär troligtvis vurpa. Och framdäcket kan börja vobbla om du kör så snabbt
Jo svänga i över 100km/h är nog ingen bra idé Det är just det om du börjar vobbla..
kallepalle skrev:var uppe i 130+ men en polares 450. funkade bra. men somsagt, om du ska svänga rekomenderar jag att du bromsar ner hastigheten ordentligt.
Visst funkar det att köra fort med crossdäck, men dom hör hemma på grus, jord, lera och andra mjuka underlag - dom kan omöjligt ge så bra grepp som man vill ha när man kör på asfalt.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Moe-Szyzlak skrev:svänga i 100? ingen som kört cross här?
Det är bara luta dig och svänga hur mycket du vill, det är inte precis nån trehjuling med dåliga hjullager
Tror inte du skulle vilja sväng över 100 km/h med crossdäck ganska skarpt ? Men det kan nog gå om man får grepp.
Snärta kopplingen och skrik POOOOWWEEEEERR så går allt skitbra i svängarna
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Det är bara luta dig och svänga hur mycket du vill, det är inte precis nån trehjuling med dåliga hjullager
Har du kört cross själv ens? Hur ofta går det 100 i kurvorna?
DÅ skulle jag vilja höra vilken klubb du kör åt och vilken bana om du säger att du kommer upp i 100km/h. Jag tror du uppskattar din hastighet rejält eller har ni en riktigt lång raka, Du når inte ens 100km/h in till startkurvan i de flesta fall.
Mät upp dej ett par varv med en trasponder så ser du nog att det inte är några 100km/h du kör.
Om crossen har feta däck borde den gå långsammare?
Har en kompis som bytt från enduro fälgar till sm fälgar han påstår att det gick 10-20 km/h fortare! Det kan väl inte stämma?
T0ff3 skrev:Om crossen har feta däck borde den gå långsammare?
Har en kompis som bytt från enduro fälgar till sm fälgar han påstår att det gick 10-20 km/h fortare! Det kan väl inte stämma?
Njae, tror inte de skilljer så mycket :O
Men kanske 5 km/h om ens de .. Beror väll på hur fort de är, men över typ 100 km/h så går det väll fortare med SM, typ runt 80 km/h borde de gå lika fort ..
Jag brukade köra polarens drac, vet inte hur fort den kan ha gått men hade underliggande turbokit rör och 50cc sport. så 90-100 kanske han gjorde. men den funkade fint på vägarna även när den max varvade.
Har du kört cross själv ens? Hur ofta går det 100 i kurvorna?
Kört i5år..
Men dom frågade om det gick att svänga med en crossmopee i hundra på asfalt, det går,
Du har väll kört cross på en väg nångång?
Hur ofta går det hundra i kurvorna med en jävla moped?
Derbi Drd.
Malossi 75cc Portad av mej self. för varv.
28 Keihin D-Slide.
Homebuild insug fitted for 28.
Mhr pipe highvarvigt.
Hebo Reeds.
115+ 5.5 sec 80kmh.
det ärbara onödigt att köra med cross däck på asfalt. Cross däcken är så pass mjuka så att du ska få maximalt med fäste på grus, lera, sand osv.
Så dom tar slut på direkten.
du har inte kört cross heller hör jag. aldrig sett någon crossförare uppe i 100km/h på banan i tävling