Den Furian blev hyper kittad en gång i tiden! Sedan såldes den till en tjej.. Sa min kompis.. En ful tjej om de kan vara till något hjälp!
Den tjejen la ut Furian på blocket! Nästan säker att de va för 12 000 kr.. I annonsen stod de inget om setupen! Där stod typ bara "är du sugen på en av sveriges snabbaste moppe" o.s.v...
Min polare köpte den då för 6 000.. Om jag mins rätt så va de i Örebro eller Växjö!... (fin prutat kallas de!)
Vad vi vet är att där sitter ett underliggande MK Prorace rör på den! De ska vara en cylinder med en svart topp som min kompis säger att de är Airsal Pata Negra.. men jag hittade inga Airsal Pata Negra.. Däremot Hebo Pata negra!
28mm förgasare.. och de är iprincip allt vi vet om den.. Och jag vill veta mer.. Därför är jag ute efter ägaren!
Hur den går? Ja han påstår att den toppar typ.. 150-160.. och att han ligger i 90 km/h på ganska lugna varv.. En sak vet vi.. Den går som satan i de!
Någon som har nån aning om vem ägaren som byggde den kan vara? Sjukt nyfiken på vad de kan vara för tändning o.s.v. på den.. Inte så lätt att kolla på en motordel.. Se ett logo.. men inte veta exakt vad de är för komponent.. mer än att man hittar bilder på liknande från TwoStroke!
Hoppas någon vet nånting!
Mvh och tack på förhand! / Daniel!