Sida 1 av 1
Kymco startar inte, nypit eller? hjäälp scoot-pros<3
Postat: 3 december 2009, 16:06
av guth
Tjatjajaj... är väldigt noob på variator moppar osv då jag själv kör en crossmoppe

Men nu äre så att min syster har en kymco zx fever som slutat starta.. Vi lämnade in den på en verksta och dom påstod att den hade dåligt komp osv och hade tänkt byta vevlager cyll och allt :S så då tog ja på mej ansvar att fixa den

efter typ en 1 timme när alla jävla kåpor över cyll var borta så tog ja loss topplocket, såg ganska fint ut tycker jag. kände inga repor i loppet eller så.
Men både topplocket och kolven hade som nå skit små metalflisor som sticker upp och topplockpakningen var lite tilltuktad med mindre "hål".
Har den nypit eller!? och varför startar den inte? har fakitkst ingen aning, veta bara att den har gnista
Tips?..
Postat: 3 december 2009, 16:30
av guth
mååste vetaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Postat: 3 december 2009, 16:36
av -TeddaN-
guth skrev:mååste vetaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Har du inte fått någon hjälp antar jag att ingen vet, du får lugna ner dig, om du håller på sådär lär du inte få någon hjälp

Postat: 3 december 2009, 16:39
av Ropen94
Har du kollat att den får bensin då?

Postat: 3 december 2009, 17:07
av jimmie93
ta bort cylinder och sen gör du renta allt och kollar om cylindern och kolven har skador. det som har skador köper du nytt
Postat: 3 december 2009, 17:14
av guth
hur kan ja se säkert om den får bensin egentligen???
har tagit bort cyllinder och kolven har ytterst små skador , topplocket också
Postat: 3 december 2009, 17:15
av jimmie93
köp ny kolv och pröva. gör rent allt ordentligt först
Postat: 3 december 2009, 17:18
av Moe-Szyzlak
har spikat. Om du inte vill att det ska hända igen. Sätt i lite större munstyck, och kör med oktanhöjjare eller tanka 98oktan.
Byt kolv om den inte är fin, SLipa toppen med dremel, eller med sandpapper så du får bort det mest grövsta.
Om du inte byter kolv kan du byta ringarna bara.
Kom ihåg att rengöra vevhus efter.
Postat: 3 december 2009, 17:22
av guth
vad innebär de med att den har "spikat" då ?:)
okej ! men borde de inte starta ändå kan man tycka

?
testar att få bort flisorna och ny kolvringar =)
Postat: 3 december 2009, 17:27
av Moe-Szyzlak
guth skrev:vad innebär de med att den har "spikat" då ?:)
okej ! men borde de inte starta ändå kan man tycka

?
testar att få bort flisorna och ny kolvringar =)
Är den kompölös så är det svårt att få igång den.
Ta kort på cylinder topp å kolv. Så man får se måste nog byta kolv och horna cylindern.
Postat: 3 december 2009, 17:31
av c0nkas
Moe-Szyzlak skrev:har spikat. Om du inte vill att det ska hända igen. Sätt i lite större munstyck, och kör med oktanhöjjare eller tanka 98oktan.
Byt kolv om den inte är fin, SLipa toppen med dremel, eller med sandpapper så du får bort det mest grövsta.
Om du inte byter kolv kan du byta ringarna bara.
Kom ihåg att rengöra vevhus efter.
så den spikar bara för att den har för litet munstycke?
nej tror ej den har spikat. (den spikar när kolven slår i toppen)
sitter kolv ringarna kvar och ser dom bra ut?
Postat: 3 december 2009, 17:33
av guth
Moe-Szyzlak skrev:guth skrev:vad innebär de med att den har "spikat" då ?:)
okej ! men borde de inte starta ändå kan man tycka

?
testar att få bort flisorna och ny kolvringar =)
Är den kompölös så är det svårt att få igång den.
Ta kort på cylinder topp å kolv. Så man får se måste nog byta kolv och horna cylindern.
sant

har försökt men blir så pissiga bilder

kan fixa till helgen.
conkas: ringarna har jag inte sätt än, har ba plocka av topplocket än
Postat: 3 december 2009, 18:27
av kallepalle
om det är flisor på kolvtopp och topen (förbränningsrummet) så har den spikat, ja. fräs/svarva ur förbränningsrumet och köp ny kolv. alternativt även ny top. byt packningar til top och cylinderfot. kolla att det inte finns några betydande repor i cylinderlopp. kolla även att den inte har slagit stiftet.
Re: Kymco startar inte, nypit eller? hjäälp scoot-pros<3
Postat: 5 december 2009, 16:08
av NeoD
guth skrev:Tjatjajaj... är väldigt noob på variator moppar osv då jag själv kör en crossmoppe

Men nu äre så att min syster har en kymco zx fever som slutat starta.. Vi lämnade in den på en verksta och dom påstod att den hade dåligt komp osv och hade tänkt byta vevlager cyll och allt :S så då tog ja på mej ansvar att fixa den

efter typ en 1 timme när alla jävla kåpor över cyll var borta så tog ja loss topplocket, såg ganska fint ut tycker jag. kände inga repor i loppet eller så.
Men både topplocket och kolven hade som nå skit små metalflisor som sticker upp och topplockpakningen var lite tilltuktad med mindre "hål".
Har den nypit eller!? och varför startar den inte? har fakitkst ingen aning, veta bara att den har gnista
Tips?..
Förgasarn på kymcon är ett helvete om den inte är rensad. SÅ det är nog den.
Har själv en kymco som cpade sig när förgasarn var skitig.
Postat: 6 december 2009, 17:36
av sefio
Testa byta topplock och topplockspackning,
Postat: 7 april 2010, 21:35
av Gylling*
Min moppe blev också knottrig på kolven och toppen fast jag satte ihop den igen och körde efter ett tag hade den nypigt så köp nya saker innan du börjar åka igen:)