Sida 1 av 1
speedfight går dåligt när jag har trimmat
Postat: 26 november 2009, 14:24
av SvenssonG5
Hej jag har en peuget speedfight 2 luftkyld.
Setup:
Metrakit - Avgassystem Handmade Ecologic
sportluftfilter
dragen V-ring
stage6 19mm fögasare
större insug
variator vikter 6.5g
ostrypt cdi
Den går inte alls bra låter BLÖÖÖÖÖÖÖHHHHH på fullgas. Jag har testat 70 munstycke men då kunde jag inte ens gasa fullgas utan att den dog så ja bytte till 98 och då kan jag gasa fullgas men den låter fortfarande BLÖÖÖÖH på fullgas. Den går kanske i 55-70km/h har ingen hastighets mätare så vet ej exakt.
väldigt tacksam för svar

Postat: 26 november 2009, 16:24
av HasSse666
Detta är en MYCKET användbar länk
felsökning förgasare
i denna länk finns mycket lärorikt material.
Citat ur ovanstående länk:
Uppstod felet utan förvarning... eller efter det att du mekat med hojen?
Ofta beror felen på något vi gjort eller glömt att göra. Var metodisk!
Det kan vara frestande att gripa sig an med själva mekandet men du vinner på att sortera de grå cellerna först!
Ett tändningsfel visar sig för det mesta oberoende av trottellyft.
Är det ett förgasarfel kan man ofta hitta ett trottelläge där motorn går bra.
Postat: 26 november 2009, 16:24
av kallepalle
byt till större munstycke. även till hårdare kopplingsfjädrar om du inte har bytt dem.
Postat: 26 november 2009, 16:37
av SvenssonG5
okej det ska jag testa. man tackar så mycket

Postat: 26 november 2009, 16:56
av almighty
Ska killen ha större än 98:a? på en 19,5 mm förgasare?
Postat: 26 november 2009, 21:27
av HasSse666
Hade SvennsonG5 orkat kolla i länken hade han fått detta tips vid fullgas problem
Problem vid fullgas från 3/4 gas och uppåt
Hackar och rycker på fullgas.
- Skräp i huvudmunstycke
Skräp i nålventil
Skräp mellan tank och förgasare
Ryker... vill inte varva ur.
- För stort huvudmunstycke
Trotteln öppnar inte helt
Igensatt luftfilter
Choke-kretsen är aktiverad
Varvar men tappar kraft på toppen.
- För litet huvudmunstycke (detta märks om motorn "kommer" när man slår av en liten aning från fullt)
Otillräcklig bensintillförsel
För litet nålmunstycke (detta märks när större huvudmunstycke inte hjälper)
Nu säger jag inte att Kallepalles svar är fel
Men SvennsonG5 har INTE kommit med mycket fakta att gå efter....
Postat: 22 december 2009, 12:41
av Zibb
byt till större munstycke,även till hårdare kopplingsfjädrar
Postat: 22 december 2009, 13:39
av Speedy 2
Men är det inte lite stor förgasare med 19mm om man har 50cc org cylinder, eller?
Postat: 22 december 2009, 15:27
av derbi_senda93
Jag hade nog satt på originalförgasaren eller högst en 17,5mm.
Postat: 22 december 2009, 17:44
av bensinskalle
Speedy 2 skrev:Men är det inte lite stor förgasare med 19mm om man har 50cc org cylinder, eller?
Jo och de är därför han har svårt att ställa in den

Postat: 22 december 2009, 21:59
av runners
Lite väl stor förgasare men ska inte vara omöjligt att ställa in, men krävs tålamod genom byta till större och mindre munstycke allt efter känsla. Men sedan spelar saker in om du har sprotfilter eller original osv. Har du original krävs kanske att du bytar till sport och har du sport kanske du behöver en luftburk som ger mindre luft i bränsleblandningen. Skruva också på blandarskruven på förgasaren lite åt gången. Det brukra lösa sig till sisst.

Postat: 22 december 2009, 22:01
av runners
Läste lite slarvigt men du har sportfilter...