Jag har ett zx med 4,3 g vikter på min aerox. Jag har inte bytt munstycke eftersom att den går riktigt bra men så sa en kompis idag att jag borde ändå byta munstycke fort då den kunde skära :S kommer den skära om jag fortsätter köra med originalmunstycke?
erkan94 skrev:Jag har ett zx med 4,3 g vikter på min aerox. Jag har inte bytt munstycke eftersom att den går riktigt bra men så sa en kompis idag att jag borde ändå byta munstycke fort då den kunde skära :S kommer den skära om jag fortsätter köra med originalmunstycke?
Ja den kan. Byt till ca 10 storlekar större munstycke.
Okej, utan att bli idiotförklarad nu, kan någon berätta hur man kommer åt förgasaren och munstycket. Vilka kåpor tar man bort på aerox. Samt om man ska köpa nytt munstycke, vart köper man detta då om man har original förgasare?
För att göra de så lätt som möjligt så kan du börja med att ta bort kåporna längst bak (bak kåporna) sen tar du bort Za kåporna och sen boxen så kommer du lätt åt förgasaren
samybooy skrev:För att göra de så lätt som möjligt så kan du börja med att ta bort kåporna längst bak (bak kåporna) sen tar du bort Za kåporna och sen boxen så kommer du lätt åt förgasaren
yess ta bort bakkåperna och z kåperna och sadelboxen så är det inga problem
erkan94 skrev:Okej, utan att bli idiotförklarad nu, kan någon berätta hur man kommer åt förgasaren och munstycket. Vilka kåpor tar man bort på aerox. Samt om man ska köpa nytt munstycke, vart köper man detta då om man har original förgasare?
Okej, ni säger att den kan skära. Men den verkar ju gå väldigt bra utan bytt munstycke, den drar de moppar som bytt munstycke och allt så det verkar ju som att jag inte behöver byta??
erkan94 skrev:Okej, ni säger att den kan skära. Men den verkar ju gå väldigt bra utan bytt munstycke, den drar de moppar som bytt munstycke och allt så det verkar ju som att jag inte behöver byta??
Så var det med min kompis Derbi, han köpte ett effektrör och pluggade ur det. Men han bytte aldrig munstycke och den gick bra, men jag tjatade på honom att han skulle göra det annars kommer den skära men han lyssnade inte och 1,5 vecka efter så skar den. Bättre att byta direkt!
erkan94 skrev:Okej, ni säger att den kan skära. Men den verkar ju gå väldigt bra utan bytt munstycke, den drar de moppar som bytt munstycke och allt så det verkar ju som att jag inte behöver byta??
med ett litet munstycke varvar den som en gud men det finns ingen bensin över som kyler kolven/cylindern så då skär den, vill man att den ska hålla så får man lov och byta och leva med att den kommer varva 10 rpm mindre och gå MAX 1km/h saktare typ
erkan94 skrev:Okej, utan att bli idiotförklarad nu, kan någon berätta hur man kommer åt förgasaren och munstycket. Vilka kåpor tar man bort på aerox. Samt om man ska köpa nytt munstycke, vart köper man detta då om man har original förgasare?
erkan94 skrev:Okej, ni säger att den kan skära. Men den verkar ju gå väldigt bra utan bytt munstycke, den drar de moppar som bytt munstycke och allt så det verkar ju som att jag inte behöver byta??
med ett litet munstycke varvar den som en gud men det finns ingen bensin över som kyler kolven/cylindern så då skär den, vill man att den ska hålla så får man lov och byta och leva med att den kommer varva 10 rpm mindre och gå MAX 1km/h saktare typ
Den går GARANTERAT snabbare och varavr betydligt mer med rätt bensinmäng lilla du
erkan94 skrev:Okej, utan att bli idiotförklarad nu, kan någon berätta hur man kommer åt förgasaren och munstycket. Vilka kåpor tar man bort på aerox. Samt om man ska köpa nytt munstycke, vart köper man detta då om man har original förgasare?