små trimma Rieju rrx

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
fiddy_250
Elmoped

små trimma Rieju rrx

Inlägg av fiddy_250 »

hej jag har en Rieju rrx -07a den gör 82km/h uppmätt med gps. det är dragen plugg i delningen på avgasröret,uni luftfilter, 103 munstyke, dragen plugg i orginalinsug. orginaldrevning.
Jag tycker den är för seg och går sakta har funderat på att dreva om men då är jag rädd för dåligt acc men drevar självklart om jag fixar mer (trim) eller nåt. Så jag undrar om nån vet någon mer bondtrimmning ller nåt som e bra att köpa jag tänker inte gå upp i cc tyvär men tar gärna alla tips på annat trim. slänger in en bild på den okcså:D
Bild
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

släng på ett metrakit sp, dreva upp en kugg fram och möjligtvis byt till 17,5 eller 19mm förgasare så kommer den gå riktigt bra :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Robiin937 skrev:släng på ett metrakit sp, dreva upp en kugg fram och möjligtvis byt till 17,5 eller 19mm förgasare så kommer den gå riktigt bra :)
Inte så jätte bra med Metra Kit SP på 50 cc :roll:
Tobbans cylinder skar ju med SP på.
Du kan ju fila lite på portarna i cylindern :P
Borre förgasaren.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Har du orginal? 11-52 isåfall kommer du få bättre axx med 12/13-52 eftersom den varvar så mkt så all efekt hinner inte komma innan du växlar. Men AM6 går bra med ganellie röret så kör på de.
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

DEA!! skrev:
Robiin937 skrev:släng på ett metrakit sp, dreva upp en kugg fram och möjligtvis byt till 17,5 eller 19mm förgasare så kommer den gå riktigt bra :)
Borre förgasaren.
Det var nog de värsta jaag hört.

Tror du ett rör är dåligt bara för att en moppe skär med det?

Metrakit SP är ett av de bästa rören till 50cc. Funkar skit bra till 70cc också.

Så bara för att ToBBaNs skar med SP på för att den förmodligen inte var rätt inställd elelr ngt annat problem så betyder det att allas mopeder skär med det röret?
Senast redigerad av Robiin937 den 16 november 2009, 12:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Robiin937 skrev:
DEA!! skrev:
Borre förgasaren.
Säg inget som du inte kan. Kan typ inte kallepalle komma o hjälpa mig eller ngt. Metrakit Sp är ett av dom bästa rören till orginal cylindern. Inget rör är dåligt för en moped skurit av det, då har den vatt fel inställd eller ngt. Så snacka inte skit. Och tobbans sp som var mitt gammla sp körde jag mkt på orginal cylinder på min Rieju o den gick skit bra.
Den skar inte den värmenöp och inte en skråma blev det i loppet. Men det var antagligen för att den läckte ganska mkt luft.
Senast redigerad av -TeddaN- den 16 november 2009, 13:00, redigerad totalt 1 gånger.
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

-TeddaN- skrev:
Robiin937 skrev:
DEA!! skrev: Inte så jätte bra med Metra Kit SP på 50 cc :roll:
Borre förgasaren.
Säg inget som du inte kan. Kan typ inte kallepalle komma o hjälpa mig eller ngt. Metrakit Sp är ett av dom bästa rören till orginal cylindern. Inget rör är dåligt för en moped skurit av det, då har den vatt fel inställd eller ngt. Så snacka inte skit. Och tobbans sp som var mitt gammla sp körde jag mkt på orginal cylinder på min Rieju o den gick skit bra.
Den ska inte den värmenöp och inte en skråma blev det i loppet. Men det var antagligen för att den läckte ganska mkt luft.
Jaa, men det var då verkligen inte rörets fel

det kan adet aldrig vara heller
fiddy_250
Elmoped

Inlägg av fiddy_250 »

haha lol idag när jag åket så kugga det över baba på en gång hadde inte märkt NÅGOT innan så jag tittade då var alla kuggar på framdrevet slut:p så ska äta nu sen drar jag å hämtar ett 12 eller 13 kugg:p
röret tror jag nog inte bor i en håla där alla känner alla har redan fått massa klagomål om att jag kör för fort. skulle tro att det låter för mkt med trimrör. jag vet inte hjälper det mycket om jag byter cdi och tändspole? (till trim alltså)
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

fiddy_250 skrev:haha lol idag när jag åket så kugga det över baba på en gång hadde inte märkt NÅGOT innan så jag tittade då var alla kuggar på framdrevet slut:p så ska äta nu sen drar jag å hämtar ett 12 eller 13 kugg:p
röret tror jag nog inte bor i en håla där alla känner alla har redan fått massa klagomål om att jag kör för fort. skulle tro att det låter för mkt med trimrör. jag vet inte hjälper det mycket om jag byter cdi och tändspole? (till trim alltså)
du har redan ostrypt så det ger ingen skillnad , inte så man märker det iaf
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
fiddy_250
Elmoped

Inlägg av fiddy_250 »

xps_martin skrev:
fiddy_250 skrev:haha lol idag när jag åket så kugga det över baba på en gång hadde inte märkt NÅGOT innan så jag tittade då var alla kuggar på framdrevet slut:p så ska äta nu sen drar jag å hämtar ett 12 eller 13 kugg:p
okej men tror du inte att det hjälper nu när jag har 13 kugg drev fram? för den gör 90km/h enligt mättaren och då varvar den inte helt fult som den gort för. så hjälper den inte med en tändbox med högre varvtal?
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

DEA!! skrev:
Borre förgasaren.
Jag körde med Prorace rör på min 50cc och det fungerade skit bra så kom inte med falsk fakta.

Sp rör är lågvarvigare än Prorace så det borde fungera utmärkt.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

fiddy_250 skrev:
xps_martin skrev:
okej men tror du inte att det hjälper nu när jag har 13 kugg drev fram? för den gör 90km/h enligt mättaren och då varvar den inte helt fult som den gort för. så hjälper den inte med en tändbox med högre varvtal?
Tycker inte du 90 räcker? Köp nytt insug och membran :wink:
fiddy_250
Elmoped

Inlägg av fiddy_250 »

-TeddaN- skrev:
fiddy_250 skrev:
xps_martin skrev: du har redan ostrypt så det ger ingen skillnad , inte så man märker det iaf
asså det e bra för att vara 50cc:D men vill dra alla i min by haha drar alla utom en. Men du säger nytt insug spelar det någon roll om jag köper nåt insug med samma storlek?
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

fiddy_250 skrev:
-TeddaN- skrev:
fiddy_250 skrev:okej men tror du inte att det hjälper nu när jag har 13 kugg drev fram? för den gör 90km/h enligt mättaren och då varvar den inte helt fult som den gort för. så hjälper den inte med en tändbox med högre varvtal?
asså det e bra för att vara 50cc:D men vill dra alla i min by haha drar alla utom en. Men du säger nytt insug spelar det någon roll om jag köper nåt insug med samma storlek?
Du kan köpa "ostrypt" insug.
fiddy_250
Elmoped

Inlägg av fiddy_250 »

-TeddaN- skrev:
fiddy_250 skrev:
-TeddaN- skrev:Tycker inte du 90 räcker? Köp nytt insug och membran :wink:
Du kan köpa "ostrypt" insug.
okej! länk?:D
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

skaffa dig en 50cc sport eller iaf lte värre cylinder men fortfarande samma cc?
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
fiddy_250
Elmoped

Inlägg av fiddy_250 »

bluerider94 skrev:skaffa dig en 50cc sport eller iaf lte värre cylinder men fortfarande samma cc?
nja asså det är så att jag inte vill byta cylinder över huvudtaget. vet inte om jag FÅR köpa större cylinder heller men mina föräldrar tycker att det e okej att den går lite fortare än dom andra men vet inte om jag får köpa (riktigt) trim
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

fiddy_250 skrev:
bluerider94 skrev:skaffa dig en 50cc sport eller iaf lte värre cylinder men fortfarande samma cc?
nja asså det är så att jag inte vill byta cylinder över huvudtaget. vet inte om jag FÅR köpa större cylinder heller men mina föräldrar tycker att det e okej att den går lite fortare än dom andra men vet inte om jag får köpa (riktigt) trim
En 50cc sport cylinder gör inte någon jätteskillnad precis, men jag tycker du borde nöjja dig med 90. Du ska ha livet kvar i behåll också! :wink:
Användarens profilbild
johannesboorg
Elmoped

rrx

Inlägg av johannesboorg »

själv kör jag på 13/52 drevning överliggande Hebo rör munstycker ligger på 100 går mkt fint! 90 ungefär
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

hahah 11/52 och 80 km/ :roll: njaaaa... den gör säkert mätaren ut men gör kanske 70-75 med den där drevningen :D min gör 80 med öppet filter 14/56 och urplugg såklart!

Men köp 17,5gasare ostrypt/fila insuget? :)
fiddy_250
Elmoped

Inlägg av fiddy_250 »

guth skrev:hahah 11/52 och 80 km/ :roll: njaaaa... den gör säkert mätaren ut men gör kanske 70-75 med den där drevningen :D min gör 80 med öppet filter 14/56 och urplugg såklart!

ska titta exakt hur snabbt min går i helgen med gps. men om jag byter till 17,5 fugge drar den mycket mer bränsle då har knappt råd med bensin på min månadspeng då jag åker VARJE dag året om.
Axemark
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Axemark »

byta till sm däck eller slipa ner cross däcken, och så tar du bort alla kåpor, så kommer den gå som ett skott sen!!!!!!!!! och tror du mig inte kan du fråga samuelsson han kör utan kåpor!
John Axemark
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Axemark skrev:byta till sm däck eller slipa ner cross däcken, och så tar du bort alla kåpor, så kommer den gå som ett skott sen!!!!!!!!! och tror du mig inte kan du fråga samuelsson han kör utan kåpor!
+ snabb gas
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

fiddy_250 skrev:
guth skrev:hahah 11/52 och 80 km/ :roll: njaaaa... den gör säkert mätaren ut men gör kanske 70-75 med den där drevningen :D min gör 80 med öppet filter 14/56 och urplugg såklart!

ska titta exakt hur snabbt min går i helgen med gps. men om jag byter till 17,5 fugge drar den mycket mer bränsle då har knappt råd med bensin på min månadspeng då jag åker VARJE dag året om.
du ska inte köpa 17,5mm förgasare. känar du inget till. du kommer inte märka någon skillnad alls då din nuvarande är 16mm.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
fiddy_250
Elmoped

Inlägg av fiddy_250 »

kallepalle skrev:
fiddy_250 skrev:

du ska inte köpa 17,5mm förgasare. känar du inget till. du kommer inte märka någon skillnad alls då din nuvarande är 16mm.
okej jag skulle iallfall haft nå mer tycker den går så segt när jag skjusar.
funderar faktist på att ta bort alla kåpor ger det skillnad?^^ haha
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

fiddy_250 skrev:
kallepalle skrev:
fiddy_250 skrev:ska titta exakt hur snabbt min går i helgen med gps. men om jag byter till 17,5 fugge drar den mycket mer bränsle då har knappt råd med bensin på min månadspeng då jag åker VARJE dag året om.
okej jag skulle iallfall haft nå mer tycker den går så segt när jag skjusar.
funderar faktist på att ta bort alla kåpor ger det skillnad?^^ haha
Haha! Nej kanske 0.1kmh :wink:
fiddy_250
Elmoped

Inlägg av fiddy_250 »

hjälper det mycket om jag köper ett sånt här?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=11032
eller det här
http://www.twostroke.se/product.asp?product=17363

har dålig ekonomi men om ni vet nåt som e bra tipsa gärna.
någon som vet om det passar direkt på eller om jag behöver nå distansgrejer eller nåt?
sorex_senda
Svårstartad skrothög

Inlägg av sorex_senda »

fiddy_250 skrev:hjälper det mycket om jag köper ett sånt här?
eller det här

någon som vet om det passar direkt på eller om jag behöver nå distansgrejer eller nåt?
det är 2 bra lågvarviga rör, men leovince v6 är snäppet vassare än thrower.
toppfarten tror jag inte kommer höjjas men axxet.
fiddy_250
Elmoped

Inlägg av fiddy_250 »

sorex_Senda skrev:
eller det här

okej precis det svaret jag ville ha. men jag behöver inte nån adapter eller liknande till leovince v6 röret?
för det e troligen det jag kommer köpa.
sorex_senda
Svårstartad skrothög

Inlägg av sorex_senda »

fiddy_250 skrev:
sorex_Senda skrev:
eller det här

okej precis det svaret jag ville ha. men jag behöver inte nån adapter eller liknande till leovince v6 röret?
för det e troligen det jag kommer köpa.
nej de behöver du inte.
Låst