Har motorn skurit ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
goodiis
Elmoped

Har motorn skurit ?

Inlägg av goodiis »

Hej, kör en Sachs speedjet. när ja körde den hem från skolan i dag så sluta den funka :S körde i typ 45 km/h sen helt plötsligt när ja ska gasa på händer inget, den bara rullar. ja släpper på gasen och vrider sedan om igen, ingenting händer. Ja stannar moppen och försöker starta den igen. El-starten funkar men motorn tänder bara inte och ja får liksom ingen respons när ja kickar,det blir lite trögare när man drar i gasen i vanliga fall men det är det inte nu, ja rullar hem den och plockar bort v-kåpan och tänkte kolla igenom min koppling (byte till hårdare fjädrar igår) men dom va hela. Ja tror nog att gas wiern kan ha gått av. Men en kompis sa te mig att han kände en som hade en trimmad neos ( den gjorde ca 60 ) och när den motorn skar så kunde man kicka och köra el-start men den tände inte.

Så min fråga är, kan det vara gas wiern eller har motorn skurit som min kompis sa ?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

De får du ta reda på. Men de tar ju 2 sekunder att kolla om gaswiren är av, de ä bara att dra i någon av anslutningarna.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

haha precis kolla gas wiren inte svårt ;)
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3

ta gärna en titt i mitt galleri :D
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker ;)
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Efter att du kollat om gaswiren är av eller inte kan du ta en titt på cylindern, montera av den och kolla hur kolven och cylinderloppet ser ut, är det några djupa repor har den skurit.
goodiis
Elmoped

Inlägg av goodiis »

Det var inte gas wiern den va okej. men nu börjar ja blir mer orolig för motorn -.- hur ofta är det att en motor skär ?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Ganska vanligt att motorn skär när den är trimmad, men det brukar alltid finnas en orsak och den vanligaste är för litet munstycke. En annan vanlig orsak är för lite oljeblandning i bensinen.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

inte så lätt att säga hur ofta en moped skär ;)
men som runners säger så är det ju dom vanligaste orsakerna men du har haft koll på oljan så den inte har tagit slut så den skurit?
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3

ta gärna en titt i mitt galleri :D
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker ;)
goodiis
Elmoped

Inlägg av goodiis »

dragen v-ring det gjorde ca 10 km mer. det är nästan fullt med olja så det är nog inte felet. =/
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

det kan vara wiren som är till oljeblandaren som gått av.. då får den ingen olja
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
goodiis
Elmoped

Inlägg av goodiis »

skulle ta bort tändhatten, va händer kabeln lossnar xD måste ha hänt när ja körde på guppet :P
Låst