jag har en Derbi Senda 04 med en malossi MHR80replika cylinder på och den har en jävla tendens att bli överhettad vilket är jätte jobbigt...
har kollat kylaren den sitter ej igen har kollat vatten pumpen, och den funkar prima har även tage bort termostaten så vattnet snurrar runt utan motstånt.
cylindern blir 90 grader varm på utsidan... när de är 4 pluss ute och fläjkten vill ej gå heller
va kan de vara som jävlas med mig?
setup MHR80r
giannelli 2t
dellorto PHBG 21mm
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
henric92 skrev:kanske har förlitet munstycke? d blir dom typ 2gånger så varma å så ssnabbt
har ett 100 och stiftet är svart har även 3%olja
vad jag vet så kan ett dåligt stift göra den varmare, du kanske har för lätt drevning så den varvar som ett svin å blir skit varm?
stiftet är rätt gamalt men de är b8er eller va dom nu heter har 12/53 drevning och jag anser den vara för tung. och den varvar inte ut har varvmätare jag försöker hålla mig under 10K rpm
beckvall skrev:har ett 100 och stiftet är svart har även 3%olja
vad jag vet så kan ett dåligt stift göra den varmare, du kanske har för lätt drevning så den varvar som ett svin å blir skit varm?
stiftet är rätt gamalt men de är b8er eller va dom nu heter har 12/53 drevning och jag anser den vara för tung. och den varvar inte ut har varvmätare jag försöker hålla mig under 10K rpm
okey, du har luftat vattensystemet å den läcker inte ut eller så?
henric92 skrev:
okey, du har luftat vattensystemet å den läcker inte ut eller så?
ja de är luftat och de är vatten i det
kallepalle skrev:kan behöva porta blocket för att få nog högt flöde in till cylinderkanalerna
Inte om de bara ä replican, ska inte behövas till någon cylinder. De ska inte börja koka heller, är munstycket fel skär den och koka ska den bara göra om du pinar moppen som fan.
Har du fyllt ordenligt så de inte ä luftfickor kvar? Är de luft kvar så börjar de koka skitlätt
Sen kanske impellern börjar bli risig i vattenpumpen, då cirkulerar vattnet för dåligt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
kallepalle skrev:kan behöva porta blocket för att få nog högt flöde in till cylinderkanalerna
Inte om de bara ä replican, ska inte behövas till någon cylinder. De ska inte börja koka heller, är munstycket fel skär den och koka ska den bara göra om du pinar moppen som fan.
Har du fyllt ordenligt så de inte ä luftfickor kvar? Är de luft kvar så börjar de koka skitlätt
Sen kanske impellern börjar bli risig i vattenpumpen, då cirkulerar vattnet för dåligt.
ne impelern är fin och de cirkulerar mkt bra. men om den drar tjuvluft kan den gå varm då? även fast stiftet är svart?
ne impelern är fin och de cirkulerar mkt bra. men om den drar tjuvluft kan den gå varm då? även fast stiftet är svart?
Nej han blir inte överhettad av fel blandning eller så, i så fall skär han bara sönder vid tung belastning. Kylsystemet ska kunna klara en så liten avvikelse. Och är stiftet svart så går den fett vilket skulle betyda att den ska vara kallare än normalt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:
ja exakt och ändå går den varm :S
Nej han blir inte överhettad av fel blandning eller så, i så fall skär han bara sönder vid tung belastning. Kylsystemet ska kunna klara en så liten avvikelse. Och är stiftet svart så går den fett vilket skulle betyda att den ska vara kallare än normalt.
ja exakt den borde va kallare men så är ej fallet :S men kan de vara tändningen som behöver sig en koll?`den är instäld för en 50 sport och har inte tänkt på att ställa in effter denna cylinder.