MK thrower läcker

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
123loser
Svårstartad skrothög

MK thrower läcker

Inlägg av 123loser »

Sha, har ett MK thrower till en RRX som läcker vid mynningen av röret. När man lägger handen över mynningen så känner man till avgaserna som kommer ut lite därifrån och efter ett tag när man har kört så ser man massor av svarta fläckar som har tydligen sprutat ut ur läckan.

Trodde först att det var adaptern som var trasig men jämförde den med en annan och det var inga fel på den :S

Kan det vara så att de ska vara nån annan slags avgasfjädrar på röret än original fjädrarna? Köpte begagnat så sändaren kan ha typ glömt eller nåt.
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av YamahaPojken »

Jo, det läcker lite på mitt MK trower vid cyllindern med, iallafall så blir det lite svarta fläckar, men det blir mindre och mindre av det nu efter som all överflödig bensin efter att nålen hängde sig börjar ta (tagit) slut nu, men då borde det ju finnas en läcka som du säger, så jag hade samma problem så du är inte ensam! men har du en packning mellan kröcken och adaptern? hjälpte faktiskt till jätte mkt med en packning där så det läcker knappt alls för då kan inte adaptern röra på sig alls, innan utan packning så gick det röra lite lite lite på adaptern, (knappt någon allt men lite :D) men inte längre så har du inte en packning där så sätt dit en och se om det hjälper, hjälpte för mej iaf. ;)
Användarens profilbild
c0nkas
Elmoped

Inlägg av c0nkas »

Lägg lite flytande packning där det läcker så ska du se att det ordnar sig! :wink:
fax110
Gasres

Re: MK thrower läcker

Inlägg av fax110 »

123loser skrev:Sha, har ett MK thrower till en RRX som läcker vid mynningen av röret. När man lägger handen över mynningen så känner man till avgaserna som kommer ut lite därifrån och efter ett tag när man har kört så ser man massor av svarta fläckar som har tydligen sprutat ut ur läckan.

Trodde först att det var adaptern som var trasig men jämförde den med en annan och det var inga fel på den :S

Kan det vara så att de ska vara nån annan slags avgasfjädrar på röret än original fjädrarna? Köpte begagnat så sändaren kan ha typ glömt eller nåt.
har du provat å hittat nån o- ring och sätta i där då ? slutade det inte å läka då ? om det är fel fjädrar märker du nog ifall du tar i längst ner på röret och sliter så märker du hur hårt det sitter
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Väldigt vanligt problem.
Testa att byta fjädrarna först, funkar inte det så sätt en packning där istället, finns det ingen att köpa går det utmärkt att köpa packnings material och göra en egen.
Användarens profilbild
123loser
Svårstartad skrothög

Inlägg av 123loser »

Jag drog lite värmetålig tejp runt adapterna, det blev bättre men det började läcka igen. Tror tejpen började smälta :p

Angående fjädrarna så hänger den ena medans den andra drar åt lite grann men knappt nånting :p

Och den den där O-ringen hittade jag inte någonstans :p
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

123loser skrev:Jag drog lite värmetålig tejp runt adapterna, det blev bättre men det började läcka igen. Tror tejpen började smälta :p

Angående fjädrarna så hänger den ena medans den andra drar åt lite grann men knappt nånting :p

Och den den där O-ringen hittade jag inte någonstans :p
okej men då borde du skaffa nya fjädrar och kolla på en järnhandel efter ett o ring's sett vet dom finns för har ett par låder hemma det är typ 100olika storlekar i varje och typ 1000 st fan hur många som helst :P och ett sånt kitt kostar inte många hundra
Användarens profilbild
123loser
Svårstartad skrothög

Inlägg av 123loser »

Haha okej :p ska leta runt lite mera, då finner jag nog
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

tar du av kröken å stopar upp ett finger i avgasporten känner du en skåra där det ska ligga en packning i avgasporten som tätar när man kör in adaptern..denna packning e svårt å få tag i men det finns ju packning till andra grjor som passar, köp som dom andra sa o-ringar...alla gånger jag bytt cylinder så man fått med den packningen har jag aldrig fatta var den skullat vara så dom alla e borta i garaget någonstans :P
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Bild
http://www.twostrokerider.se/tavling/deltagare/25
Användarens profilbild
LudiX
L33T kr3W

Inlägg av LudiX »

Kan bero på att du har dragit år ojämt! eller har du bara fjädrar?
Små Modifieringar,Stora Resultat!
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

de e O-rings packningen som antagligen inte e där v
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

LudiX skrev:Kan bero på att du har dragit år ojämt! eller har du bara fjädrar?

ja det är endast fjädrar på am6orna eller i allafall typ 99 % av dom
Användarens profilbild
123loser
Svårstartad skrothög

Inlägg av 123loser »

jag har fjädrar och den ena hänger bara och den andra drar åt lite löst. Tror jag måste byta dom oxå :p
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

123loser skrev:jag har fjädrar och den ena hänger bara och den andra drar åt lite löst. Tror jag måste byta dom oxå :p
det ska inte spela någon roll. båda mina fjädrar har lossnat helt men den läcker inte ett dugg. förövrigt så är nog o-ringen trasig/borta, men det gör inget såvida inte ljudnivån blir för hög. för det kommer att täppas igen av sot genom tiden.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst