Jag körde original ett tag men vart trött på det och fick tag på ett Hebo rör av en polare. Jag monterade det och bytte munstycke.
När jag sedan testade moppen märkte jag att den gick lika fort som innan (körde med 14/65). Hmm, tänkte jag och läste att jag kunde rycka ut en kabel i CDI:n för att få den att varva mer. Nu vart det genast skillnad och den gjorde 80 på mätaren.
Drevade sedan om den till 13/53 och nu gick den långt utanför mätaren. Wow, tänkte jag, nu gör den säkert 85 ärliga.
Ut på motorvägen märkte jag att jag fortfarande vart omkörd av alla tunga långtradare

Fick sedan låna en GPS av en polare och enligt den så gjorde moppen 75, i nerförsbacke

Nu började jag fundera på om CDI:n fortfarande är strypt fast jag tagit bort "strypningen". Har läst att man brukar kunna få upp moppen i en hastighet runt 85-90 ärliga med effektrör och 13/53.
Så jag undrar om någon av er vet om en ostrypt CDI box skulle kunna vara lösningen för mig.
Skulle vara tacksam för svar
