jag har en ny malossi MHR replika som har en tendens att bli överhettad. jag tog bort termostaten så de skulle bli kallare, men hjälpte det? nope den börjar lysa när man kör långsamt efter skogsväg och asfalt.
har en dellorto 21mm
luftbox
110 bestyckning
varför går den varm? men fläkten på kylaren går ej och den fungerar de vet jag.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:jag har en ny malossi MHR replika som har en tendens att bli överhettad. jag tog bort termostaten så de skulle bli kallare, men hjälpte det? nope den börjar lysa när man kör långsamt efter skogsväg och asfalt.
har en dellorto 21mm
luftbox
110 bestyckning
varför går den varm? men fläkten på kylaren går ej och den fungerar de vet jag.
Det kan vara så att termostaten till fläkten är paj eller något. Är nog samma sak på min fläkten funkar om man tjuvkopplar den. och kylarvattnet kokar ibland om man kör i skogen och så. Testa tjuvkoppla fläkten och kör med den på hela tiden och se om den blir överhettad då. Annars kontrollera vatten nivån.
Glykolen har två funktioner, dels som frostskydd för kylsystemet men även som rostskydd i kylsystemet. En blandning av 50 procent vatten och 50 procent glykol ger en fryspunkt på ca -40 grader celsius samtidigt som den höjer kokpunkten till ungefär 108 grader celsius.
För att lufta kylarsystemet så ska du ju ha locket på behållaren öppen.
Sen ska du ta loss slangen som går från topplocket till Kylaren och därmed hålla för slangen och sedan hälla in vatten i kylaren för att bilda tryck i systemet och sedan är det bara att köra.
Men jävligt konstigt att den överhettas såpass snabbt antagligen är det du som har gjort något fel vid luftningen