min cylinder är knas!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
tjalae
Elmoped

min cylinder är knas!

Inlägg av tjalae »

tjena Smile

jag och polarn har bytt cylinder och allt på min pv men får fan inte det att gå bra , i början gick den igång men med gas häng sen dog den efter ca 5 sek.
och gasen hacka inte upp sig..
sen hade vi upp toppen igen för att kolla om allt va okej som vi tyckte att det var så vi satt på allt igen , så gick en av cyllinder stavarna av som nu är bytt!

men nu till grejen , när man kickar så sprutar det ut bensin ur utblåset och alla skruvar sitter fast ordentligt. när man tar bort röret efter man har kickat 1-3 grr så kan man hälla ut bensin ur röret och det är en stor pöl under moppen !

PACKNINGARNA är hela !!!!

så va f*n e problemet?
och det är tillomed för litet munstycke i den !

mvh tjalae
Siikarn
Elmoped

Inlägg av Siikarn »

typ kollat membran?
tjalae
Elmoped

Inlägg av tjalae »

Siikarn skrev:typ kollat membran?
att det skulle va snet eller vad menar du? :)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

jag hade samma fast med olja.. det var en packning som var trasig i vevhuset.. nästan omöjlig att hitta så kolla riktigt noga eller byt dom iallefall det är aldrig fel att byta..

den packnigen som var trasig var en som var helt ny. aldrig körd med
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
tjalae
Elmoped

Inlägg av tjalae »

bluerider94 skrev:jag hade samma fast med olja.. det var en packning som var trasig i vevhuset.. nästan omöjlig att hitta så kolla riktigt noga eller byt dom iallefall det är aldrig fel att byta..

den packnigen som var trasig var en som var helt ny. aldrig körd med

okej får ta upp skiten igen då , det måste ju va något som e fel!

men ja om ni förstår , det har gått 6 L bensin nu medans vi har kickat och så , då kanske ni förstår att det läcker lite : P
Låst