Sida 1 av 1
kommer jag att åka ifrån min kompis???=D
Postat: 30 september 2009, 17:20
av Noren94
Tjena läget är detta: en kille i våran skola har effekrör ett pro repuplica
han säger att den går 110 som jag inte tror på men röret är högvarvit
sen har jag Doppler s3r med plugg som jag ska dra
jag ska också byta
kopplingfjädrar
dra v-ringen
munstycke
vikter
så kommer jag att axa ifrån han eller?? vet att jag inte kommer ta han på toppen men roligast med axx tacksam för svar

Postat: 30 september 2009, 17:22
av Viinika
alla säger ju att doppler s3r är lågvarvigt. så om du tar rätt vikter så drar du han nog

och hans går fan inte i 110 xD
Postat: 30 september 2009, 17:25
av Tomaz
110km/h går den inte i iallafall... Men 90-95km/h är det möjligt att den gör om han har tur.
Och ja, troligtvis kommer du dra honom.
Postat: 30 september 2009, 17:29
av aeroxr08
jag har ett pro replica rör på min aerox och andra inställningar förståss och den gör 90 (på mätaren) skulle inte tro att den gör ens 90 men men..
min kompis har ett zx rör och det är ett lågvarvigt rör och jag har ett högvarvigt och jag tar han i ax? borde inte det va tvärt om?
men du kanske tar din kompis i ax jag vet inte om doppler är bättre

Postat: 30 september 2009, 17:30
av kallepalle
Tomaz skrev:110km/h går den inte i iallafall... Men 90-95km/h är det möjligt att den gör om han har tur.
Och ja, troligtvis kommer du dra honom.
80, max.
du lär dra han i acc med rätt inställnignar.
Postat: 30 september 2009, 17:41
av MKRider
kallepalle skrev:Tomaz skrev:110km/h går den inte i iallafall... Men 90-95km/h är det möjligt att den gör om han har tur.
Och ja, troligtvis kommer du dra honom.
80, max.
du lär dra han i acc med rätt inställnignar.
Postat: 30 september 2009, 17:56
av sefio
hans gör nog 75 max, din kommer nog göra runt samma men trycka han jävligt hårt i axx!
Postat: 30 september 2009, 17:58
av aeroxr08
aeroxr08 skrev:jag har ett pro replica rör på min aerox och andra inställningar förståss och den gör 90 (på mätaren) skulle inte tro att den gör ens 90 men men..
min kompis har ett zx rör och det är ett lågvarvigt rör och jag har ett högvarvigt och jag tar han i ax? borde inte det va tvärt om?
men du kanske tar din kompis i ax jag vet inte om doppler är bättre

borde inte han ta mig i ax?
Postat: 30 september 2009, 18:00
av sefio
Nej du har S3r är ett bra Axx rör och Pro Replica ett dåligt Toppfartsrör, (försökte förenkla lite) och därför ligger S3r och Pro Replica jämnt i topp men Pro replica inte en chans i axx.
Postat: 30 september 2009, 18:05
av aeroxr08
okej men asså min kompis har ett zx och det ska ju också ha bra ax?
borde inte han ta mig då? för det gör han inte?
Postat: 30 september 2009, 18:16
av klurrs_derbi_drd_racing
aeroxr08 skrev:okej men asså min kompis har ett zx och det ska ju också ha bra ax?
borde inte han ta mig då? för det gör han inte?
Han kanske inte har den rätt inställd

Postat: 30 september 2009, 18:17
av Tuta
aeroxr08 skrev:okej men asså min kompis har ett zx och det ska ju också ha bra ax?
borde inte han ta mig då? för det gör han inte?
Skillnad på att va stark på låga varv och ha bra axx
Dieslar t.ex. har ju inte bättre axx än bensinmotorer från 0 men dom är ju starkare på låga varv

Postat: 30 september 2009, 20:05
av kallepalle
dagens dieselbilar är bättre än bensinare tuta, dom har bättre vrid.
aeroxr08, det beror på inställningar osv. men ni som tror att lågvarvsrör ger bättre acc än högvarvs det är fel. det beror på hur vass effektkurvan är. alltså högvarvsrör ger i regel högre effekt än lågvarvs och därmed bättre acc, tophastighet. men budget högvarv mot bra lågvarvs är en annan sak. då har båda rören ungefär lika vass effektkurva. då kanske ni undrar varför man köper lågvarvigt? det beror på vilket ändamål man har. dessutom kräver det mer skicklighet vid körning med högvarvs (på växlat då ofc) och svårare att ställa in korrekt med variomatiken
Postat: 30 september 2009, 22:03
av 123loser
lågvarvigt är oxå mycket skönare att köra korta sträckor o sånt med (speciellt crossmoppar), men däremot är högvarvigt mycket bättre vid mer trimmning som t.ex större cylinder:p
Postat: 1 oktober 2009, 14:44
av Tuta
kallepalle skrev:dagens dieselbilar är bättre än bensinare tuta, dom har bättre vrid.
Jo men man fattar
Sen brukar ju motsvarande diesel/bensin motorer på en bilmodell va olika i effekt.. Golf 5 GT diesel har 170 hk och golf 5 gti 200 hk

Kostar på öret lika mycket
