avgaser ut genom luftfiltret

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Benny
Elmoped

avgaser ut genom luftfiltret

Inlägg av Benny »

Tja min moped går ganska dålig så jag tog bort luftfiltret idag och upptäckte att det kom avgaser ut genom förgasaren, så ska det väll inte vara?
Kan det vara membranet som är paj? För övrigt så är den väldigt klen i uppförsbackar och så.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

taskigt komp och/ eller taskigt membran förmodligen...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
eminemin
Elmoped

Inlägg av eminemin »

bensinskalle skrev:taskigt komp och/ eller taskigt membran förmodligen...
Har inte vissa mopeder ett rör som går från kröken till luftburken eller är jag helt ute och cyklar?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

stämmer bra de ;)

Men den gör inte så de kommer avgaser ut från förgasaren
Live slow - Die whenever
Benny
Elmoped

Inlägg av Benny »

Ok tack för svaren men undrar bara hur dåligt komp kan göra att det kommer ut avgaser genom förgasaren? (tror inte du har fel bara undrar :) )
Benny
Elmoped

Inlägg av Benny »

Bump

Skulle verkligen behöva lite hjälp, har beställt membran nu. Och kan nån förklara hur dåligt komp kan göra att det flyger ut avgaser genom förgasaren? Och sen om det finns något annat som kan vara fel?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Benny skrev:Bump

Skulle verkligen behöva lite hjälp, har beställt membran nu. Och kan nån förklara hur dåligt komp kan göra att det flyger ut avgaser genom förgasaren? Och sen om det finns något annat som kan vara fel?
Asså är kompet kasst så pressas avgaser och bensinblandningen tillbaka ner i vevhuset när kolven komprimerar och när blandningen tänds, kommer de ner en massa avgaser i vevhuset så kan de möjligen komma nån liten puff genom förgasaren... Men förgasarsmällar brukar de bli när de tänder fel.
Live slow - Die whenever
Benny
Elmoped

Inlägg av Benny »

bensinskalle skrev:

Asså är kompet kasst så pressas avgaser och bensinblandningen tillbaka ner i vevhuset när kolven komprimerar och när blandningen tänds, kommer de ner en massa avgaser i vevhuset så kan de möjligen komma nån liten puff genom förgasaren... Men förgasarsmällar brukar de bli när de tänder fel.
Okej, hur låter förgasarsmällar? Jag har hört små puffar som låter väldigt dovt men det har bara hänt när jag precis startat den, sen försvinner det. Är det ett tecken på att kolvringarna är slut?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Benny skrev:
bensinskalle skrev:

Okej, hur låter förgasarsmällar? Jag har hört små puffar som låter väldigt dovt men det har bara hänt när jag precis startat den, sen försvinner det. Är det ett tecken på att kolvringarna är slut?
Nä inte precis. Men de är när avgaserna går baklänges, de feltänder, så de smäller till i förgasaren. Men om de händer gör de de normalt på fyrtaktare, men de kan väl hända på tvåtaktare också. Gör ett komptest så vet du om ringarna ä dåliga eller ej, annars är de bara att lyfta på cylindern o titta en snabbis ;)
Live slow - Die whenever
Benny
Elmoped

Inlägg av Benny »

bensinskalle skrev:
Benny skrev:
bensinskalle skrev: Asså är kompet kasst så pressas avgaser och bensinblandningen tillbaka ner i vevhuset när kolven komprimerar och när blandningen tänds, kommer de ner en massa avgaser i vevhuset så kan de möjligen komma nån liten puff genom förgasaren... Men förgasarsmällar brukar de bli när de tänder fel.
Nä inte precis. Men de är när avgaserna går baklänges, de feltänder, så de smäller till i förgasaren. Men om de händer gör de de normalt på fyrtaktare, men de kan väl hända på tvåtaktare också. Gör ett komptest så vet du om ringarna ä dåliga eller ej, annars är de bara att lyfta på cylindern o titta en snabbis ;)
okej :) men hur gör man ett komptest?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Det kommer inte ut avgaser genom förgasaren på en normal tvåtaktare. Däremot kan den blåsa ut en del bensindimma baklänges, ser ut som vit rök.
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

Erik_ skrev:Det kommer inte ut avgaser genom förgasaren på en normal tvåtaktare. Däremot kan den blåsa ut en del bensindimma baklänges, ser ut som vit rök.
WORD!
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Bild
http://www.twostrokerider.se/tavling/deltagare/25
Användarens profilbild
jimmie93
TSR Tjockisen
Kontakt:

Inlägg av jimmie93 »

det är väll att den feltänder?
Till compact Projektet

säljer ram/motor delar till ciao/Bravo/Baghee/compact/sachs