Tja min moped går ganska dålig så jag tog bort luftfiltret idag och upptäckte att det kom avgaser ut genom förgasaren, så ska det väll inte vara?
Kan det vara membranet som är paj? För övrigt så är den väldigt klen i uppförsbackar och så.
Skulle verkligen behöva lite hjälp, har beställt membran nu. Och kan nån förklara hur dåligt komp kan göra att det flyger ut avgaser genom förgasaren? Och sen om det finns något annat som kan vara fel?
Skulle verkligen behöva lite hjälp, har beställt membran nu. Och kan nån förklara hur dåligt komp kan göra att det flyger ut avgaser genom förgasaren? Och sen om det finns något annat som kan vara fel?
Asså är kompet kasst så pressas avgaser och bensinblandningen tillbaka ner i vevhuset när kolven komprimerar och när blandningen tänds, kommer de ner en massa avgaser i vevhuset så kan de möjligen komma nån liten puff genom förgasaren... Men förgasarsmällar brukar de bli när de tänder fel.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skulle verkligen behöva lite hjälp, har beställt membran nu. Och kan nån förklara hur dåligt komp kan göra att det flyger ut avgaser genom förgasaren? Och sen om det finns något annat som kan vara fel?
Asså är kompet kasst så pressas avgaser och bensinblandningen tillbaka ner i vevhuset när kolven komprimerar och när blandningen tänds, kommer de ner en massa avgaser i vevhuset så kan de möjligen komma nån liten puff genom förgasaren... Men förgasarsmällar brukar de bli när de tänder fel.
Okej, hur låter förgasarsmällar? Jag har hört små puffar som låter väldigt dovt men det har bara hänt när jag precis startat den, sen försvinner det. Är det ett tecken på att kolvringarna är slut?
Skulle verkligen behöva lite hjälp, har beställt membran nu. Och kan nån förklara hur dåligt komp kan göra att det flyger ut avgaser genom förgasaren? Och sen om det finns något annat som kan vara fel?
Asså är kompet kasst så pressas avgaser och bensinblandningen tillbaka ner i vevhuset när kolven komprimerar och när blandningen tänds, kommer de ner en massa avgaser i vevhuset så kan de möjligen komma nån liten puff genom förgasaren... Men förgasarsmällar brukar de bli när de tänder fel.
Okej, hur låter förgasarsmällar? Jag har hört små puffar som låter väldigt dovt men det har bara hänt när jag precis startat den, sen försvinner det. Är det ett tecken på att kolvringarna är slut?
Nä inte precis. Men de är när avgaserna går baklänges, de feltänder, så de smäller till i förgasaren. Men om de händer gör de de normalt på fyrtaktare, men de kan väl hända på tvåtaktare också. Gör ett komptest så vet du om ringarna ä dåliga eller ej, annars är de bara att lyfta på cylindern o titta en snabbis
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:
Asså är kompet kasst så pressas avgaser och bensinblandningen tillbaka ner i vevhuset när kolven komprimerar och när blandningen tänds, kommer de ner en massa avgaser i vevhuset så kan de möjligen komma nån liten puff genom förgasaren... Men förgasarsmällar brukar de bli när de tänder fel.
Okej, hur låter förgasarsmällar? Jag har hört små puffar som låter väldigt dovt men det har bara hänt när jag precis startat den, sen försvinner det. Är det ett tecken på att kolvringarna är slut?
Nä inte precis. Men de är när avgaserna går baklänges, de feltänder, så de smäller till i förgasaren. Men om de händer gör de de normalt på fyrtaktare, men de kan väl hända på tvåtaktare också. Gör ett komptest så vet du om ringarna ä dåliga eller ej, annars är de bara att lyfta på cylindern o titta en snabbis
Erik_ skrev:Det kommer inte ut avgaser genom förgasaren på en normal tvåtaktare. Däremot kan den blåsa ut en del bensindimma baklänges, ser ut som vit rök.