Men denna kan väl inte ha varit trimmad?Dredde skrev:Beror på hur snygg moppe du har oxå. I mitt förra plugg så var det en snubbe som hade en sprillans ny Aprilia SR 08 (orginal). Det kom fram en rätt ung polis och sa: "Den här måste jag pröva". Så körde han runt lite med den. Sen lämna han tillbaka den och sa "schysst moppe".
mowgli12345 skrev:hör något om att poliser inte får testa mopeder om du nekar dem. Men det är något jag bara hört!
Polisen stod och spanade på en polare till mig i 2-3 dagar (cevilt). Han har kört ifrån dem innan och klarat sig. men denna gången var dem 4 snut bilar i byn hade kontroller osv. Dem fick syn på killen när han skulle köra hem ifrån skolan fast han klarade sig. Körde hem och ställde moppen på baksidan. 5min senare kom dem hem till honom och tog hans rör och gav han runt 6k böter för han smitit tidigare...
Akta er bara, kanske sitter nån nolifer cevil polis och spanar på dig, man vet aldrig. :/
Exakt... Har dom inte bättre saker för sig? ffs.....runners skrev:mowgli12345 skrev:hör något om att poliser inte får testa mopeder om du nekar dem. Men det är något jag bara hört!
Polisen stod och spanade på en polare till mig i 2-3 dagar (cevilt). Han har kört ifrån dem innan och klarat sig. men denna gången var dem 4 snut bilar i byn hade kontroller osv. Dem fick syn på killen när han skulle köra hem ifrån skolan fast han klarade sig. Körde hem och ställde moppen på baksidan. 5min senare kom dem hem till honom och tog hans rör och gav han runt 6k böter för han smitit tidigare...
Akta er bara, kanske sitter nån nolifer cevil polis och spanar på dig, man vet aldrig. :/
Tänk vilket jobb polisen kan lägga ner på ungdomar som kör mopeder. Ligga och spana sedan gripa, haffa och ta. Är det detta polisen sysslar med i Sverige, Nä fan jag tror att jag tar o rånar någon värdetransport i morrn, polisen verkar att vara mest upptagna med att jaga mopedister utanför skolorna.
jadu, här tar dom till helikopter, 2-4bilar 2-4bussar MC o allt för att jaga mopeder, för att gamla tanter ringt o sagt att dom nästan blivit påkörda på cykelvägarna...bensinskalle skrev:Exakt... Har dom inte bättre saker för sig? ffs.....runners skrev:Tänk vilket jobb polisen kan lägga ner på ungdomar som kör mopeder. Ligga och spana sedan gripa, haffa och ta. Är det detta polisen sysslar med i Sverige, Nä fan jag tror att jag tar o rånar någon värdetransport i morrn, polisen verkar att vara mest upptagna med att jaga mopedister utanför skolorna.mowgli12345 skrev:hör något om att poliser inte får testa mopeder om du nekar dem. Men det är något jag bara hört!
SHIT!!!!!!Juggen skrev: Jag har t.o.m kört i 40 km/h med trimrör, sen har polisen dykt upp brevid mig och kört i samma hastighet och kollat mig sen åkt iväg.
Jag bor själv i Västerås och har aldrig nästan hört talas om att någon har åkt dit för trimJuggen skrev:LoL säger jag bara.
Vilka delar av Sverige bor ni i?
Jag kör min trimmade moppe till skolan varje dag och parkerar precis framför dörren varje dag, samma sak gör mina polare fast de parkerar några meter ifrån dörren men inga poliser spanar.
Jag har t.o.m kört i 40 km/h med trimrör, sen har polisen dykt upp brevid mig och kört i samma hastighet och kollat mig sen åkt iväg.
Vi har fan en ca. 150-200 m raka utanför vår skola där vi kör dragrace+att vi är omringade av 5 vånings lägenheter, men ingen polis har dykt upp.
Sen ska vi inte snacka om hur många gånger jag kört som en dåre mellan bilar på almäna vägar men inga poliser har jagat/dykt upp.
Så vi kan konstatera att i västerås bryr sig inte snuten så mycket om mopedister