Jag vill köpa nya blinkersglas till min aerox, antingen kolfiber eller vit. Men om jag gör det kommer det inte längre blinka orange längre. Är det lagligt om blinkersljuset är annat än orange?
Jag förstår inte riktigt :S du säger först ja att det är lagligt med annan färg än orange i binkersen, men sen säger du att det ska vara orange lampa i eller orange glas..
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
erkan94 skrev:Jag förstår inte riktigt :S du säger först ja att det är lagligt med annan färg än orange i binkersen, men sen säger du att det ska vara orange lampa i eller orange glas..
Den måste blinka orange. Om du har orange glas och orange lampa blinkar den ju såklart orange.
Har du vitt glas men orange lampa blinkar det också orange.
Har du orange glas men vit lampa blinkar det också orange.
det går visst lite krångligt kanske men går gör det!
iaf på min aerox..
HUr jag än gör kan jag inte få loss lampan i blinkersen, så nu undrar jag om jag skulle kunna spraya med orange färg på lampan där den sitter om jag typ lägger lite papper runt omkring så det inte blir färg någon annanstans?
Eller om det är någon som har bytt lampor på sin aerox kan ni vill säga hur man gör?
glaset är lagligt, men det är inte lagligt om det inte blinkar orange och du ända jag undrar är hur man tar bort glödlampan i blinkersen? Måste man ta bort styrkåpan?
du skruvar av gamla blinkersglasen och plockar ur dom!
På min gilera Smt som jag bytte glödlampa i så tröck jag in den, vred åt typ höger eller vänster och sen så lossnade den bara, testa något sånt så borde du få ut den