kylarvätskan minskar? Derbi Senda r 01.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
primax
Elmoped

kylarvätskan minskar? Derbi Senda r 01.

Inlägg av primax »

Tjenare! Ny po forumet och sitter po ett internet cafe i Thailand :S derfor inge prickar.

Aja vill ha lite rod och tips, so her er det.

Jag kopte en Derbi Senda R 01 som skar rett omgoende, vi fixade motorn och jag korde in den. Men nu forsvinner kylarvetskan..vet inte vad felet e...so mina foreldrar tkr jag ska fixa den, och inte kopa ny moppe!

Jag deremot.. :D har forlorat tilliten till den der moppen och vill kopa en dyrare SM.

Tenkte nogot mellan 13-19 000.. E Skitsugen po Derbi DRD Racing 06 men dom verkar dyra..finns det nogra sjyssta moppar i den prisklassen??
TIPS UPPSKATTAS!

Eller ska jag satsa po 01an?

Tack
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

en drd ska du väll kunna få ner till typ 19 000 tycker jag :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

dålig topic, så jag bytte. varför kylarvätskan minskar är förmodligen för att du inte luftade systemet när du hade bytt cylinder. ingen fara alls det är normalt att det minskar.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Tappar man ut den gamla kylarvätskan när man byter cylinder och sen fyller på kommer den automatiskt sjunka. Bara att fylla på igen och köra lite, sen fylla på igen tills det inte sjunker mer. ;)
primax
Elmoped

Inlägg av primax »

Tack! men e jevligt sugen po en sm.typ extreme eller drd..e det vert det? Cat eyes vill jag ha,och det verkar skit krongligt att fixa po den jag har nu..
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

de nya Derbi är riktigt fina:) men jag skulle nog tagit en xtreme istället för en drd 06 så kan du få en 07-08 för samma pengar om du väljer en xtreme
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
primax
Elmoped

Inlägg av primax »

Hmm..ska nog fixa min 01a endo...asso motorn e ju helt nyrenoverad so det e nog smartare!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

gör så! det blir mycket billigare.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Eller gör du det säkra före det osäkra och köper en Rieju , du hittar bra för runt 10-15 k :P och den motorn slår alla !
Årets Styrelsemedlem 2013
davido
Elmoped

Re: kylarvätskan minskar? Derbi Senda r 01.

Inlägg av davido »

primax skrev:Tjenare! Ny po forumet och sitter po ett internet cafe i Thailand :S derfor inge prickar.

Aja vill ha lite rod och tips, so her er det.

Jag kopte en Derbi Senda R 01 som skar rett omgoende, vi fixade motorn och jag korde in den. Men nu forsvinner kylarvetskan..vet inte vad felet e...so mina foreldrar tkr jag ska fixa den, och inte kopa ny moppe!

Jag deremot.. :D har forlorat tilliten till den der moppen och vill kopa en dyrare SM.

Tenkte nogot mellan 13-19 000.. E Skitsugen po Derbi DRD Racing 06 men dom verkar dyra..finns det nogra sjyssta moppar i den prisklassen??
TIPS UPPSKATTAS!

Eller ska jag satsa po 01an?

Tack
Jag skulle nog fixa den du har,
sälja den och köpa en Rieju Drac finns för 10-15 tusen som sagt mycket bra moppe.
Tycker personligen dem är mycket skönare än Derbi, skönare storlek och bra motor.
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Kolla topplocket så oringarna är hela annars är det där vattnet försvinner.
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
primax
Elmoped

Inlägg av primax »

Tack!! Ska kolla locket ner jag kommer hem, sen en annan froga.. ska fixa svart kopset och rod som -andra ferg- asso kick rod o sont etc..

borde jag fixa fat bar - eller mitt gamla styre som inte e so snyggt med rod rulle po ?
Låst