brutit armen....

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

brutit armen....

Inlägg av nippertippan »

slutkört på 8 veckor nu..., brutet uppe vid axeln., samt att ett muskelfäste small åt helvete.

så inget moppande för mig i 8 v nu.... *buhuuu*
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN

Inlägg av Muffä »

Va gjorde du nu ^^?
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Okej, men detta var ju värt en tråd :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

körde omkull med gubbens kina pulka, och trots låg fart slog mig så in i förbannat. tack vare en jävla bilistjävel som tvärtnita för en katt...

sedan smet den jäveln.

var på väg till apoteket men resan slutade per ambulans på mölndalsakuten med ett armbrott vid axel o ett smällt muskelfäste.

så all hjälp att få hem moppen till hemgaraget är definitivt välkommet.

är väldigt enarmad idag typ...
Senast redigerad av nippertippan den 3 september 2009, 09:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

Skåningens-handelsbod skrev:körde omkull med gubbens kina pulka, och trots låg fart slog mig så in i förbannat. tack vare en jävla bilistjävel som tvärtnita för en katt...

sedan smet den jäveln
vilket jävla folk!
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

RRX-Teddy skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:körde omkull med gubbens kina pulka, och trots låg fart slog mig så in i förbannat. tack vare en jävla bilistjävel som tvärtnita för en katt...

sedan smet den jäveln
vilket jävla folk!
säger detsamma, har vi en rättvis Gud, så hoppas jag att han får sitt....
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Du ska ju hålla avstånd att stanna men bilisten borde ju fan stannat om han sett att du vurpat, så de är dåligt. Men vad är meningen med tråden? Tycker den verkar lite lönlös faktiskt.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

chifen skrev:Du ska ju hålla avstånd att stanna men bilisten borde ju fan stannat om han sett att du vurpat, så de är dåligt. Men vad är meningen med tråden? Tycker den verkar lite lönlös faktiskt.
jag höll 4 m drygt, men orsaken till tråden är väl att påminna om att faran lurar överallt på oss i trafiken, samt att det är många stollar där ute.

vart idag och snackat med f-bolaget, mm och hämtat även värktabletterna, så det känns lite lulligt i huvudet just nu. men den j*vla värken är det lugnare med.
Användarens profilbild
sm7tvz
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av sm7tvz »

Klarade sig katten?
Gammal, erfaren och vis. Har varit med om allt, tex skarpskytte med 4048 och ubåtsjakt.
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

klart bilisten borde stannat när du har vurpat men vadå tycker du att ahn skall köra över katten istället för att bomsa för att ahn har en mopedist bakom sig ?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

alltså, en katt är typ 3dm lång, kan gå lika lätt att bara svänga lite istället för att tvärnita och sedan smita ifrån olyckan...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Skåningens-handelsbod skrev:
chifen skrev:Du ska ju hålla avstånd att stanna men bilisten borde ju fan stannat om han sett att du vurpat, så de är dåligt. Men vad är meningen med tråden? Tycker den verkar lite lönlös faktiskt.
jag höll 4 m drygt, men orsaken till tråden är väl att påminna om att faran lurar överallt på oss i trafiken, samt att det är många stollar där ute.

vart idag och snackat med f-bolaget, mm och hämtat även värktabletterna, så det känns lite lulligt i huvudet just nu. men den j*vla värken är det lugnare med.

Var glad att du inte fick några böter....
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Henry skrev:

Var glad att du inte fick några böter....
med en bone stock original moppe? polisen hade dock nog velat snacka med bilisten....

however, fick hem moppen idag tillbaka till garaget, och tro mig, det fanns att laga....
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Med tanke med att det tar ca 1 sekund att reagera och hinna bromsa och med en hastighet på 50 km/h så räcker det knappt med fyra meter.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

meanzick skrev:

Med tanke med att det tar ca 1 sekund att reagera och hinna bromsa och med en hastighet på 50 km/h så räcker det knappt med fyra meter.
jag låg i 15-20 typ, kökörning i tät stadstrafik.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

meanzick skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: jag höll 4 m drygt, men orsaken till tråden är väl att påminna om att faran lurar överallt på oss i trafiken, samt att det är många stollar där ute.

i 20km/h färdas du ca 5,5m/sekund och är din reaktionstid en sekund så är alltså reaktionssträckan 5,5meter då. Bromssträckan förmodligen bara någon meter men då är du ju redan inne i arslet på bilen innan du fått stopp så.

Beklagar att du skadat dig och det är aldrig kul :/ Fel av bilisten att inte stanna också men förhoppningsvis håller du lite bättre avstånd i framtiden.

Ang vad du sa att meningen va tråden var kan ju inte stämma då du inte skrev ett skit om faror som lurar på ditt första inlägg så de känns mer som en "jag har skadat mig, ge mig lite sympati" tråd. Ja visst, det är synd om dig men det funkar inte med att alla ska ha såna trådar, skulle nästan behöva starta en ny forums del bara för mina egna skador :P Så det funkar liksom inte riktigt, har du råkat ut för en mopedolycka och vill berätta om den ska den ligga under Mopedhistorier och inte under övriga ämnen. Tänk på det till nästa gång. Låter den här tråden vara för att vara snäll men vill inte se något mer här under. Och om det ska vara något så kan jag starta en olyckstråd där ni får diskutera era skador och om din brutit något :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

chifen skrev:
meanzick skrev: Med tanke med att det tar ca 1 sekund att reagera och hinna bromsa och med en hastighet på 50 km/h så räcker det knappt med fyra meter.
i 20km/h färdas du ca 5,5m/sekund och är din reaktionstid en sekund så är alltså reaktionssträckan 5,5meter då. Bromssträckan förmodligen bara någon meter men då är du ju redan inne i arslet på bilen innan du fått stopp så.
det gick i under 20 knyck.... hur som haver, skadan är skedd o nissen smet, och jag får ta smällen oavsett vem som gjorde fel.

det är jag som sitter med vänsterarmen i paket just nu, och käkar starka smärtstillande, så jag tror vi lägger skuldfrågan åt sidan nu.

fick hem scooterhelvetet igår med hjälp av en nära vän som körde hem den, och nu ställs den av tills jag är kurant nog att fixa till den.

du kan låsa tråden.
Låst