Min kompis har en aerox 09 med bara dragen v-ring och den gör cirka 80. Men vad jag har hört här på forumet och på andra ställen är att moppen bara göra några kilometer snabbare??
80 kan låta lite troligt om det e dragen plugg i röret också som fins på endel scootrar men ved dragen V ring gör en moppe ca:20km/h snabbare annars vet inte hur det e med 09
TK_DRAC skrev:om han bara har dragit v-ringen gör den inte mer än 55 ärliga
njää 60-65 kan den nog gå i med dragen v-ring
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
en dragen v-ring gör 6 - 8 km/h mer min gick i 60 orginal o då tog jag bort v-ringen o då gick den i 65 , mätte upp med GPS och bil så det bör nog stämma , men den kan inte gå i 80 , så falla har han något mer trim elr en bra glädje mätare ;D
beno skrev:en dragen v-ring gör 6 - 8 km/h mer min gick i 60 orginal o då tog jag bort v-ringen o då gick den i 65 , mätte upp med GPS och bil så det bör nog stämma , men den kan inte gå i 80 , så falla har han något mer trim elr en bra glädje mätare ;D
verkar ju inte så troligt att din gjorde 60 original med gps och kanske 65- 70 med moppemätare, eller gjorde den 60 original med moppemätare och 65 med gps ?
beno skrev:en dragen v-ring gör 6 - 8 km/h mer min gick i 60 orginal o då tog jag bort v-ringen o då gick den i 65 , mätte upp med GPS och bil så det bör nog stämma , men den kan inte gå i 80 , så falla har han något mer trim elr en bra glädje mätare ;D
verkar ju inte så troligt att din gjorde 60 original med gps och kanske 65- 70 med moppemätare, eller gjorde den 60 original med moppemätare och 65 med gps ?
asså den gjorde 60 orginal ( mätte med GPS den dagen jag skulle trimma den) , men sen tog jag bort v. ringen o då gjorde den 65- 67 , o jag mätte upp med GPS o bil , moppe mätaren visa oxå 60 när den var orginal o sen utan v- ring 65 o det var lika dant på GPS:en med
Knappast 80-km med dragen V-ring, vad skulle den då inte gå om den hade fullt trim? I 220 km i såfall. Det är nog snarare så att hastighetsmätaren visar helt fel. Mät hastigheten på GPS i stället.
Min erfarenhet är av ett antal moppar jag haft har ökningen när man dragit V-ringen varit 6-10 km fortare. En del moppar har det inte givit någon ökning alls.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter