Moppen böööar

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Grilladlax
Elmoped

Moppen böööar

Inlägg av Grilladlax »

Hej :D Jag har nyss bötit cylinder till 70cc metrakit handmade. jag kör med luftburk o urpluggat rör.. och orginal förgasare

o när jag skulle byta munstycke o de så böt jag till 102 först, då blöddrade moppen.. sen böt jag till 88ans munstycke, o då gick den lite bättre o blöddra inte lika mycket, sen böt jag till 82, o körde lite,och då var tändstiftet Svart/med lite Mörkt oboy färgat., så enligt tändstiftets färg ska jag byta ner mig lite i munstycke, men ska de va så litet munstycke till metrakit 70cc? vill inte att den skär :cry:
Senast redigerad av Grilladlax den 24 augusti 2009, 16:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Tullis
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Tullis »

Byt ner dig några storlekar till. Eller bara så den går lite fett medans du kör in. Sen ställ in ordentligt. Tror inte att det är någon risk att den skär. Så länge du blandar tillräckligt mkt olja så :)
Grilladlax
Elmoped

Inlägg av Grilladlax »

ja okej, då får de bli så :P
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Går den bra med munstycket som sitter i nu? Isåfall så strunta i stiftets färg, man kan inte alltid lita på det.
Grilladlax
Elmoped

Inlägg av Grilladlax »

den blöddrar lite fortfarande :wink:
Starflow
Elmoped

Inlägg av Starflow »

Helt ärligt tycker jag att du ska byta förgasare men om tändstiftet ser ut som den gör så byt ner några storlikar på munstycket ingen stor chans att den skär.
Grilladlax
Elmoped

Inlägg av Grilladlax »

ok tack för hjälpen :D
Grilladlax
Elmoped

Inlägg av Grilladlax »

Hitta ett fel, luftburken hade mycket skit i sig o gav inte lika mycke luft, så nu tog jag bort den o böt till munstycke 96, jag testade köra o då böööah den på fullgas och har ingen tomgång, ska jag byta ner i munstycke eller upp? :?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Grilladlax skrev:Hitta ett fel, luftburken hade mycket skit i sig o gav inte lika mycke luft, så nu tog jag bort den o böt till munstycke 96, jag testade köra o då böööah den på fullgas och har ingen tomgång, ska jag byta ner i munstycke eller upp? :?
munstyckefrågor tar du i munstycketråden ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Grilladlax
Elmoped

Inlägg av Grilladlax »

jaha okej , då kan du låsa denna tråd 8)
Låst