Boostbattle ??? bra eller dåligt????

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
runners
King of the street

Boostbattle ??? bra eller dåligt????

Inlägg av runners »

En liten behållare och en slang har jag sett. Men har dettan någon effekt?
Ger det verkligen ngt på accet som det sägs. Man kopplar slangen alltså till insuget, men på min moppe är insugsröret av metall ,låter litebesvärligt att göra det då.

Min motor är en liggande minarelli kopia med 50cc Polini sport, Arreche förg.17,5mm, technigas silent pro, förövrigt så klart avstrypt. Kommer boost battle ha ngn effekt på detta. :?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
rickee7
Elmoped

Inlägg av rickee7 »

Har hört att det ger lite effekt och drar ned bränsleförbrukningen men att det bara funkar på 70cc +
Förvänta dej inte att jag kommer skriva rätt eller läsligt!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ja det fungerar. men om man ska ha boostbottle så e det bättre att göra en avstämd. du kan få ner bränsleförbrukningen med upp till 30%
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

fungerar om man har tur ;) Bäst är att göra egen somsagt men de är svårt. Ja lyckades dock få en köp-bottle att fungera på min gamla drd. Bäst är att ha så kort slang som möjligt.

Att insuget är i metall är bara bra, för de är de bästa att fästa i ;) Bara borra och gänga, och sen skruvar du i en nippel. Köper du stage 6 så ingår de nippel ( med m8 gänga har ja för mig )...

Annars är de bara att köpa et insug med färdig nippel på
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Ger ingen effekt alls, den effekten du får ut är den fantasi som du får fram när den sitter på, och det där med bensinförbrukning är bullshit!
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

KoNG skrev:Ger ingen effekt alls, den effekten du får ut är den fantasi som du får fram när den sitter på, och det där med bensinförbrukning är bullshit!
nej det fungerar faktiskt
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

KoNG skrev:Ger ingen effekt alls, den effekten du får ut är den fantasi som du får fram när den sitter på, och det där med bensinförbrukning är bullshit!
det fungerar faktisk lite tog mig på exakt 1.379 mill på 1 liter utan och 1.456 på en liter med boost bottle.

moppen körd tills den får 100% soppa torsk före första förseket och efter första försöket förgarase och slangar även tömda emellan . kört efter gps med färd tripp
Användarens profilbild
Sachs
Elmoped

Inlägg av Sachs »

fax110 skrev:
det fungerar faktisk lite tog mig på exakt 1.379 mill på 1 liter utan och 1.456 på en liter med boost bottle.

moppen körd tills den får 100% soppa torsk före första förseket och efter första försöket förgarase och slangar även tömda emellan . kört efter gps med färd tripp
vindstyrkan kan knappast varit samma då, körde du samma sträcka också? annars är ju lutning på marken också en faktor som spelar in hur långt du kommer
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

fax110 skrev:

faktorerna som vind, temperatur, sen får du inte gömma trottel läget, tror knappast det var samma vind, temperatur och du hade samma gas-pådrag hela vägen.

Men som Sachs säger faktorn vind har en stor inverkan på hur den går!
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Låst