Sida 1 av 1

Moppen dör när man kör maxhastighet

Postat: 21 augusti 2009, 15:34
av jonathanhockey
Hej min trimmade Derbi DRD Pro -07 som är omdrevad och har ett Gianelli rör och större munstycke dör när jag kör nån km i maxfart, det är som att den slår av och om jag fortsätter hålla full gas så låter det som att den spottar ut bensin från avgasröret sen går den kanske 100m sen gör den samma sak, sen om stannar och slår av den och ska slå på den igen så måste jag choka för att få igång den igen. Kan det vara att munstycket är för stort så den får för mycket bensin och drunknar eller tvärtom? Den går bäst när den är kall också.

Postat: 21 augusti 2009, 15:36
av bluerider94
kolla tändstiftet hur färgen ser ut är den på gränsen till svart ska du ha mindre, är det vidd ska du ha större, är det oboy brunt är det bra

Postat: 21 augusti 2009, 15:43
av jonathanhockey
bluerider94 skrev:kolla tändstiftet hur färgen ser ut är den på gränsen till svart ska du ha mindre, är det vidd ska du ha större, är det oboy brunt är det bra
Okej kanske dum fråga men vars ser jag färgen på tändstiftet? :oops:

Postat: 21 augusti 2009, 16:04
av -TeddaN-
Byt upp till lite större munstycke kanske hjälper:)

Postat: 21 augusti 2009, 16:14
av profeten1
jonathanhockey skrev:
bluerider94 skrev:kolla tändstiftet hur färgen ser ut är den på gränsen till svart ska du ha mindre, är det vidd ska du ha större, är det oboy brunt är det bra
Okej kanske dum fråga men vars ser jag färgen på tändstiftet? :oops:

oboy brunt det beror på hur mycket oboy du har!!! :lol: men du ser det pricis över jägorna!

Postat: 21 augusti 2009, 16:44
av kallepalle
nej, man ska kolla på elektroden

Postat: 21 augusti 2009, 17:26
av Tomaz
Vad sitter det i för munstycke just nu? Troligtvis ska du ha större.

Byt även till en lite mindre avatar.

Re: Moppen dör när man kör maxhastighet

Postat: 21 augusti 2009, 17:31
av Tullis
jonathanhockey skrev:Hej min trimmade Derbi DRD Pro -07 som är omdrevad och har ett Gianelli rör och större munstycke dör när jag kör nån km i maxfart, det är som att den slår av och om jag fortsätter hålla full gas så låter det som att den spottar ut bensin från avgasröret sen går den kanske 100m sen gör den samma sak, sen om stannar och slår av den och ska slå på den igen så måste jag choka för att få igång den igen. Kan det vara att munstycket är för stort så den får för mycket bensin och drunknar eller tvärtom? Den går bäst när den är kall också.
Den får lite för mkt bensin. Byt ner 3-5 storlekar :)

Postat: 21 augusti 2009, 17:41
av Holmstrom_93
Vilket org munstyckte hade du och vilket bytte du till? Du ska troligtvis gå upp några strl i munstycke.
Sen kan du ta en titt på din cylinder, kan vara risk att den har värmenypit lite smått om du har otur.

Postat: 21 augusti 2009, 18:13
av bluerider94
nu säger ju alla olika, vissa upp i storlek och vissa ner. Gör så att du tar och skruvar ur tändstiftet och kollar färgen! då får du rätt svar om du ska byta upp eller ner eller om det är något annat som är fel