mtx 80cc

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
backmannn
Svårstartad skrothög

mtx 80cc

Inlägg av backmannn »

hur bra går en mt med en mtx .va ska det vara för trim på en nyare moppe för att det ska bli samma effekt? tacksam för svar :D
honda mt ska de va:D
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Re: mtx 80cc

Inlägg av -TeddaN- »

backmannn skrev:hur bra går en mt med en mtx .va ska det vara för trim på en nyare moppe för att det ska bli samma effekt? tacksam för svar :D
en mtx 80cc borde vara ganska vass tycker han:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
mtpower
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av mtpower »

Går som en mt med athena 65cc vad jag vet.

Räkna med runt 80-90 km/h kanske.
MT5 for life!

Jag hatar DT.

Ta inte allt bokstavligt...

Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

en mtx är ju crossmotor och är ganska vass. därför så går den bra med det och är ett bra alternativ om du vill trimma ordentligt. då en hel mtx motor ofta är billigare än en riktig cylinder (typ athena, polini osv), rör, mikuni gasare (som man oftast har). dock får du vara beredd på att byta kolv ibland med crossmotorn.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Nej, MTX80 är en moped enligt tysklands regler (dom har eller hade(?) 50, 80 och 125cc "mopeder") så crossar är det VERKLIGEN inte frågan om. Jag har en MTX-motor på min MB, prestandan är väl en aning bättre än 65cc trimcylinder med lämplig förgasare/avgasrör.

Såhär i efterhand får jag nog säga att en MTX80-motor knappt är värd att köpa om man inte ska trimma den.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

i sverige räknas dom som cross så då kallar jag det även för crossmotor
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

kallepalle skrev:en mtx är ju crossmotor och är ganska vass. därför så går den bra med det och är ett bra alternativ om du vill trimma ordentligt. då en hel mtx motor ofta är billigare än en riktig cylinder (typ athena, polini osv), rör, mikuni gasare (som man oftast har). dock får du vara beredd på att byta kolv ibland med crossmotorn.
Ganska vass? det är en 80cc som ger ut 15hk på en bra dag. Vet inte riktigt om jag vill definera det som ganska vass eller som en crossmotor, däremot en uppgraderingsmotor motför vanliga mt50 ;)

En crossmotor är t ex kx80 eller motsvarande från andra märken. Skulle hellre betrakta mtx80 som mc motor än crossmotor då den har närmare till lätt mc än crossbanan.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

chifen skrev:
kallepalle skrev:en mtx är ju crossmotor och är ganska vass. därför så går den bra med det och är ett bra alternativ om du vill trimma ordentligt. då en hel mtx motor ofta är billigare än en riktig cylinder (typ athena, polini osv), rör, mikuni gasare (som man oftast har). dock får du vara beredd på att byta kolv ibland med crossmotorn.
Ganska vass? det är en 80cc som ger ut 15hk på en bra dag. Vet inte riktigt om jag vill definera det som ganska vass eller som en crossmotor, däremot en uppgraderingsmotor motför vanliga mt50 ;)

En crossmotor är t ex kx80 eller motsvarande från andra märken. Skulle hellre betrakta mtx80 som mc motor än crossmotor då den har närmare till lätt mc än crossbanan.
jo de är ju sant men sätter man i en mtx80 motor i en mt50 så finns det ju massivs av trim cylindrar till mt80in å så skaffa en mt80 motor köp en 125cc cylinder å rör å förgasare så jävlar kan du bränna på lovar att alla kommer undra va i helvete dedär är
mtpower
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av mtpower »

fax110 skrev:
chifen skrev:

jo de är ju sant men sätter man i en mtx80 motor i en mt50 så finns det ju massivs av trim cylindrar till mt80in å så skaffa en mt80 motor köp en 125cc cylinder å rör å förgasare så jävlar kan du bränna på lovar att alla kommer undra va i helvete dedär är
Man får ändå trimma själv för att få lite liv i den.
MT5 for life!

Jag hatar DT.

Ta inte allt bokstavligt...

Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
Låst