Sida 1 av 1
Effekt rör
Postat: 13 augusti 2009, 09:13
av swehover
Om jag köper ett Leovince ZX Handmade, effekt rör måste jag då byta upp mig i förgasaren och cylindern?
Väldigt glad över seriösa svar.
Tack på för hand
Postat: 13 augusti 2009, 09:17
av DEA!!
Enligt dina inlägg ser det ut som att du är ganska ny här
Och när det gäller avgassystem över huvudtaget så kan det postats i den så kallade :
Rör-Tråden!
Finns 2 olika, en för scooter och en för crossmoppar:P
Men du ska inte behöve byta cylinder bara till ett rör, om det inte är typ 80cc

Men du kommer nog bli tvungen att byta munstycke....
//DEA!!
Postat: 13 augusti 2009, 09:23
av swehover
Jag är defenetift ny, men om man ska byta munstycket lär jag då byta förgasare? eller ngt annat.

Postat: 13 augusti 2009, 09:28
av hyperslider
7 liter
Postat: 13 augusti 2009, 09:29
av DEA!!
swehover skrev:Jag är defenetift ny, men om man ska byta munstycket lär jag då byta förgasare? eller ngt annat.

det kommer nog bli såhär: att du sätter i ett munstycke i förgasaren och antingen kommer du märka att den blödrar, då har du för stort munstycke...
Och om den dör på lite högre varv, så är det för litet....

Och Välkommen in i gänget swehover

Munstycket skulle egentligen frågats i
Munstycke-Tråden!
Men nu vet du det till nästa gång

Och du ska nog inte behöva byta något mer än munstycke

Postat: 13 augusti 2009, 09:31
av DEA!!
hyperslider skrev:7 liter
Skulle inte det varit i aerox tank, tråden?? Inte sant?

Postat: 13 augusti 2009, 09:33
av swehover
okej tack för hjäpen men det skiver jag okså på fel tråd;)
Om man ökar förgasar munstycket blir det då trim?
Jag är inte den bästa på mopeder

men försöker lära
Postat: 13 augusti 2009, 09:33
av swehover
vf skrev han 7 liter
Postat: 13 augusti 2009, 09:33
av DEA!!
swehover skrev:okej tack för hjäpen men det skiver jag okså på fel tråd;)

Hehe, det ärdet vi är till för

Han skrev det i fel tråd....
Men hoppas att detta stämmer nu

Och sen nästa gång om du får något problem, skriv gärna vilekn moped, vilken setup:D
Postat: 13 augusti 2009, 09:35
av swehover
Det blir väl trim med ett större förgasar munstycke?
Postat: 13 augusti 2009, 09:38
av DEA!!
swehover skrev:Det blir väl trim med ett större förgasar munstycke?
Om det inte är detta rör du menar men det tror jag inte :
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7691
För det är ju ett 70 cc rör
Alltså ska du köra med det urpluggat eller inte??
Det kommer itne märkas så mycket om du kör med det strypt, då är det nästan frågan om du ens behöver byta munstycke

länka gärna röret här i tråden en gång (A)
Postat: 13 augusti 2009, 09:59
av swehover
Postat: 13 augusti 2009, 16:38
av aeroxr08
asså jag fattar inte riktigt vad du menar

men vill du att den ska gå snabbare eller vill du att den skagå som orginal men vill du att den ska gå snabbare rekomenderar jag att du byter variatorvikter kopplingsfjädraroch munstycke vet du vad detta är?
annars får vi förklara här på twostrokerider

Postat: 13 augusti 2009, 18:37
av swehover
Jag tror jag vet men har inget emot att ngn förklarar, är lite kraslig på mopeder

Postat: 13 augusti 2009, 23:03
av wuedde
Jag ska fixa några guider på hur du gör allting;)
När du sätter på det röret behöver du inte byta förgasare eller cylinder.
Det du "måste" byta är munstycke (ca 10strl större) och variatorvikter.
Sen så rekomenderar jag starkt att du ska byta kopplingsfjädrar osså:)
Här är guiderna:
Byta variatorvikter,
http://www.twostrokerider.se/guider/visa/222
Byta kopplingsfjädrar,
http://www.twostrokerider.se/guider/visa/224
Bya munstycke,
http://www.twostrokerider.se/guider/visa/33
Så, har du fler frågor så fråga på!
Edit: Var har du för moppe? och övrig setup?
Postat: 14 augusti 2009, 08:50
av swehover
en yamaha slider 06a har jag