Tja jag har en Rieju spike sm sport 05 jag höjde den för ett tag sen med höjninssats
hemma gjord, den är väl cirka 40mm sitter på stötdämparn.
Mitt problem är att efter jag satte på den höjningen så skulle jag sätta
tillbax den långa skruven som går genom svingen på båda sidorna
I all fall jag låssade ju på denna långa skruv för att komma åt allting mycket lättare denna skruven höll ihop bak däcket o allting sånt.
Skruven passade inte in den gick inte igenom alla hålen, ljud dämparna som den även går igenom hade flyttat sig såklart efter höjningen.
Detta fixade jag genom att använda en kofot för att pressa hela svingen där de står spike uppåt för att hålen skulle passa in, jag klarade de.
Nu har jag kört cirka nån månad de har funkat perfekt tills nu när jag märkte en sak: kedjan åker ju på denna svingen fram till fram drevet och nu när jag har höjt ramen så pekar ju den lite högre upp och då gör ju även kedjan de, detta har gjort så att kedjan har slipat en bit ramen där de står spike för kedjan pressas ju lite smått neråt nu mot ramen mer än orginal detta gör att kedjan ibland cpar sig (fastnar) när jag backar moppen. detta gör även så att de gnisslar när den rullar fär kedjan smått pressas neråt hela tiden mot svingen och slipar upp.
Har bilder men vet inte hur jag laddar upp dom
Några tipps? säg till om jag ska förklara mera eller adda: linus_viking@hotmail.com
Nöd!!!!! vill inte sänka den igen förhelvete :p