Sida 1 av 3
Trimma utan att farsan märker, men hur !?
Postat: 25 juli 2009, 02:25
av Virgoo
Chaaah allihop, behöver lite hjälp med att få upp min Derbi Senda X-treme 08 i så hög hastighet utan att farsan märker något, den får inte låta annorlunda, se annorlunda ut. Just nu går den i 55 km/h utan trim, allt är orginal. Har ni några förslag?
Hur man stryper om sin cdi box så att den kan varva ut till fullt, är det dyrt osv. ?
Eller vad kostar det att köpa en ny cdi box, vart kan jag köpa den, vilken ska jag köpa, vilken passar till min Derbi Senda X-treme 08?
Min cdi box är strypt vid 9 500 varv.
Vad för drev ska jag använda?
Något annat som går o fixa, varje km/h räknas!
Jag är inte så kunnig om mopeder, så ni vet xD
Mvh, Virgoo
Postat: 25 juli 2009, 05:25
av derbi-j
Tjena

du kan ju alltid dreva om den

märks inte alls av din far och den går så snabbt du vill att den ska gå

Postat: 25 juli 2009, 08:29
av MinikeV
dra luftplugg men då måste du byta upp dig i munstycke också

så kan du ju alltid prova dehär -->
http://twostrokerider.se/artiklar/1426 
:D
Postat: 25 juli 2009, 09:22
av DracPojken
dreva om den, riktigt svårt att se att den är trimmad då om han inte har någon större koll på drevning såklart

Postat: 25 juli 2009, 11:46
av kallepalle
som sagt, dreva om och ostrypt cdi. det är som det enda du kan göra. at byta upp några strl i munstycke kommer att hjälpa då dom är snålt bestyckade orginal.
Postat: 25 juli 2009, 13:22
av klurr
det sitter la inte en AM6 motor på Derbi original eller?

rätta mig om jag har fel!

Postat: 25 juli 2009, 13:27
av Bremler141
Nej, det sitter ingen AM6 motor på Derbi orginal..
Din är en -08 och du har den nya motorn D50BO
Ostrypt cdi ska du ha.. Det hittar du på Twostroke eller cykelkraft!
Har du ducati eller leonelli system på dem?
Sen när du drevar så akta dig för en för tung drevning!
Då kommer den inte orka varva ur alla växlar
sen dä som kallepalle sa, snålt bestyckade

Postat: 25 juli 2009, 13:29
av Tomaz
klurr skrev:
det sitter la inte en AM6 motor på Derbi original eller?

rätta mig om jag har fel!

Nepp, det gör det inte.
Derbi har väll en egen motor om jag inte minns fel.
Svar till han som gjorde tråden: Det du kan göra är isf dreva, dra luftpluggen osv är väll inte så smart då motorn låter lite annorlunda då, det gjorde den iaf på min Derbi när jag drog den pluggen.
Postat: 25 juli 2009, 16:07
av werwer
Någon som har någon koll på hur många länkar det sitter på en x-treme 08:a kedja?

Postat: 25 juli 2009, 16:28
av Team.Alibaba
det är ju bara räkna men om man köper en kedja så får man oftas kapa dom inge svårt finns en artikel till och med.
Postat: 25 juli 2009, 17:11
av vihan
Det jag hade gjort är:
1: tänkt på hur stor risken är att bli tagen? Kör du mycket? Bor du i norlland eller mitt i en storstad?
2: Om jag hade bestämmt mig för trimma så hade jag tagit bort luftpluggen och köpt ostrypt cdi.
3: kör lugnt i byn haft kvar "b*g" läppen och bakspeglar.
Lycka till

Postat: 25 juli 2009, 17:55
av Henry
1. Köp ett 11 Framdrev.
2. Lägg i ett 74munstycke i förgasaren.
3. Köp ostrypt cdi, men det är knappt värt pengarna till en sådan setup.
Kommer göra ca 65 på mätaren.
Postat: 25 juli 2009, 18:18
av Okänd
har en ide.. köpa full trim och visa för farsan (:
Postat: 25 juli 2009, 19:01
av henric92
Henry skrev:1. Köp ett 11 Framdrev.
2. Lägg i ett 74munstycke i förgasaren.
3. Köp ostrypt cdi, men det är knappt värt pengarna till en sådan setup.
Kommer göra ca 65 på mätaren.
word, men jag tror faktiskt den kommer orka 12 drev, dom e starka i Derbi
Postat: 25 juli 2009, 19:06
av Honkan
Okänd skrev:har en ide.. köpa full trim och visa för farsan (:
Vem vet? Han kanske prövar och ändrar uppfattning när han åkt i 90-100 km/h

Postat: 25 juli 2009, 19:06
av kallepalle
en upplysning är att det sitter 12/65 orginal på xtreame 08.
Postat: 25 juli 2009, 20:22
av werwer
Tjaou
Jag har en likadan moppe som Virgoo (samma årmodell, märke, modell) bara att min cdi stryper vid 8 000 varv (och går bara i 45-50 km/h.

)Dessvärre har jag samma problem oxå: inget trim får synas.
Är det värt att köpa ostrypt cdi om den stryper vid 8 000 v och inte 9 500 v som Virgoos?
Postat: 25 juli 2009, 21:36
av kallepalle
den ska strypa vid 10000rpm.
Postat: 25 juli 2009, 21:37
av MinikeV
klurr skrev:
det sitter la inte en AM6 motor på Derbi original eller?

rätta mig om jag har fel!

Oj, gällde dendär guiden bara för AM6 motorer

:D
Postat: 25 juli 2009, 23:05
av Virgoo
Derbi-j skrev:Tjena

du kan ju alltid dreva om den

märks inte alls av din far och den går så snabbt du vill att den ska gå

vad för drev?

Postat: 25 juli 2009, 23:07
av Virgoo
kallepalle skrev:som sagt, dreva om och ostrypt cdi. det är som det enda du kan göra. at byta upp några strl i munstycke kommer att hjälpa då dom är snålt bestyckade orginal.
Blir de annorlunda ljud med större munstycke?

Postat: 25 juli 2009, 23:08
av kallepalle
nej
Postat: 25 juli 2009, 23:10
av Virgoo
Henry skrev:1. Köp ett 11 Framdrev.
2. Lägg i ett 74munstycke i förgasaren.
3. Köp ostrypt cdi, men det är knappt värt pengarna till en sådan setup.
Kommer göra ca 65 på mätaren.
Har redan ett 11 framdrev på hyllan men blir det annorlunda ljud med 74munstycke och vad kostar ett sådant?

Postat: 25 juli 2009, 23:41
av TK_DRAC
jag satte på rn barkit 74cc och en 21mm förgasare pluggade ur röret och luftburken.. går riktigt bra drar effektrörsmoppar men låter och ser ändå nästan orginal ut... kostar en del men är helt klart värt de sen om du tröttar på effekten och skiter i farsan så sätter du på ett effekt så har du en bra setup...
Postat: 26 juli 2009, 01:17
av Virgoo
kallepalle skrev:den ska strypa vid 10000rpm.
Vf just 10 000 varv? Vf nt låta den varva ut så mkt den vill?
Postat: 26 juli 2009, 03:05
av kallepalle
jag menade att din cdi ska strypa vid 10 000rpm å inte vid 9 500
Postat: 26 juli 2009, 10:08
av werwer
Virgoo skrev:kallepalle skrev:den ska strypa vid 10000rpm.
Vf just 10 000 varv? Vf nt låta den varva ut så mkt den vill?
Undrar jag oxå. Kan vara värt att köpa den för mig då...

Postat: 26 juli 2009, 10:09
av Virgoo
kallepalle skrev:jag menade att din cdi ska strypa vid 10 000rpm å inte vid 9 500
aha, men vilket fall som helst ska jag köpa en ny ostrypt cdi, men vilket munstycke?
Postat: 26 juli 2009, 10:51
av rrx_rider
Byt till 14 drev fram!
Postat: 26 juli 2009, 11:43
av werwer
vart finns den ostrypta cdin ens.... hittar den inte ens........pinsamt
vilken kategori för jag hittar den inte på xtreme
Postat: 26 juli 2009, 12:25
av kakuZZaa
werwer skrev:vart finns den ostrypta cdin ens.... hittar den inte ens........pinsamt
vilken kategori för jag hittar den inte på xtreme
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10497
den är riktigt fin den har den själv

Postat: 26 juli 2009, 12:27
av Robiin937
den va ju billig

Postat: 28 juli 2009, 05:47
av maximannen
Robiin937 skrev:
den va ju billig

En ostrypt cdi kostar det, du hittar inte mycket billigare
Postat: 28 juli 2009, 15:40
av rickee7
vet inte om nogon har nämt det om din far inte är motorkunnig kan du ju slänga på en blackbox.
Postat: 31 juli 2009, 17:52
av Beckman
Ja de låter så in i helvete om man byter munstycke xD
Virgoo skrev:Henry skrev:1. Köp ett 11 Framdrev.
2. Lägg i ett 74munstycke i förgasaren.
3. Köp ostrypt cdi, men det är knappt värt pengarna till en sådan setup.
Kommer göra ca 65 på mätaren.
Har redan ett 11 framdrev på hyllan men blir det annorlunda ljud med 74munstycke och vad kostar ett sådant?
