Vet någon här vart man köper Scr Corse rören?

Sedan undrar jag också om det är svårt att köra in en gjutjärnscylinder?

Har funderat på MK handmade 70cc! extremt hållbar och för vardagskörning..

Vad är det man skall tänka på? finns det guide?
Eftersom cylindern expanderar långsammare än kolven så är det viktigt att bara ha på tomgång först kanske en kvart så den blir ordentligt varm och sedan stänga av så den kyls ner ordentligt sen hålla på så några gånger och sen ut och köra med den i "mellan" varv. Asså inte massa låga sega varv och inte för höga. Inkörningen ska sedan hållas på minst 2 timmars inkörning + avkylning 3 gånger. Så kanske 5 timmars inkörning totalt. Miltalet är inte det viktigaste.Bremler141 skrev:Hallåå!
Vet någon här vart man köper Scr Corse rören?![]()
Sedan undrar jag också om det är svårt att köra in en gjutjärnscylinder?![]()
Har funderat på MK handmade 70cc! extremt hållbar och för vardagskörning..![]()
Vad är det man skall tänka på? finns det guide?
Observera detta är för Yamaha DT50 MX. Men eftersom de har gjutjärnscylindrar så antar jag att det är samma princip.Tubaren@webcar2000.com
Jag kör aldrig in mina moppar på det sättet, börjar med att starta den och låta den stå ett tag på melanvarv sen Köra tils motorn blir varm då stanar jag och låter den svalna igen sen när den är nästan helt kall kan ju ta sin tidså kör jag ett litet tag igen brukar Köra samanlagt 3 timmar, då har jag inte räknat in alla dånder då den ska svalna
men min gamla ts 50 som jag har kört in så för 2 år sen går fortfarande som en klocka med 70 cc 20 mm förgasare trimblås, upborad motor och lite i cylindern flyttat tändplattan, oj jag kom lite ur kurs där men
Japp den setupen kan du göra med dagligenBremler141 skrev:Låter faktiskt grymt bra detta!![]()
Lutar åt en MK handmade cylinder sedan en metrakit SP rör sen lite förgsare membran o godis![]()
Denna setupen kan jag köra med dagligen eller? (vardagsbruk)![]()
Tacckar, och vet nån på ett ungefär vad den skulle gå i?
MK handmade
SP rör
21mm fög?
Insug
Membran
Cdi
13/53 14/53
Nått mer?
Jag körde Metrakit Sp och Handmade cylinern innan. Eftersom cylindern är lågvarvig så tappar den kraft med ganska hhögvarvigt rör som SP. Så om du ska ha den cylindern tycker jag du ska köra med leovince V6 eller metrakit throwerBremler141 skrev:Okej!
Har letat lite då jag också har för mig det![]()
Det ända jag hittade var vad som var skillna på gjutjärn och aluminium![]()
men Jag får vell ta och leta på en annan cylinder eller köper jag ett lågvarvigt rör![]()
Skulle thrower funka bra och får jag ut all effekt då?
Eller är leovince v6 bättre?
Leovince håller ju bättre kvalité helt klartRobiin937 skrev:Har hört att leovince v6 är bättre men mk thrower är avstämt till den cylindrenBremler141 skrev:Okej, Leovince v6 är vell bättre än thrower eller funkar båda lika bra?