Sida 1 av 1

Aerox

Postat: 5 juli 2009, 13:57
av LOwp
Hej Hej! min polare har en aerox med dragen v-ring och Stage6 Pro Replica och Lutfilter Stage6 men moppen går typ 10 elr nåt:( vad kan felet vara?

Postat: 5 juli 2009, 14:03
av Tuta
snälla säg att han har ställt in förgasaren och variatorn?

Postat: 5 juli 2009, 14:05
av LOwp
Tuta skrev:snälla säg att han har ställt in förgasaren och variatorn?
han har orginal munstycke men han har 4,3g vitker

Postat: 5 juli 2009, 14:06
av Tuta
byt munstycke då :shock:

och lättare vikter skulle nog behövas med

Postat: 5 juli 2009, 14:07
av LOwp
Tuta skrev:byt munstycke då :shock:

och lättare vikter skulle nog behövas med
vet du vad för vikter och munstycke?:P

Postat: 5 juli 2009, 14:10
av Tuta
vikter vet jag inte riktigt, sök runt lite på forumet så hittar du nog vad du ska ha till det röret. Och munstycke går inte att säga, finns guider om hur du ställer in förgasaren ;)

Postat: 5 juli 2009, 14:37
av LudiX
LOwp skrev:
Tuta skrev:byt munstycke då :shock:

och lättare vikter skulle nog behövas med
vet du vad för vikter och munstycke?:P
Du ska inte ha lättare vikter då kommer den bara varva som fan,
som jag brukar säga köp en Munstyckesats och prova dig fram!

Postat: 5 juli 2009, 14:43
av wuedde
Jag tror inte att det är vikterna som är det stora problemet. Men han måste byta munstycke, räkna med att gå upp 20strl UNGEFÄR! ;)

Postat: 5 juli 2009, 14:55
av Tuta
LudiX skrev:
LOwp skrev:
Tuta skrev:byt munstycke då :shock:

och lättare vikter skulle nog behövas med
vet du vad för vikter och munstycke?:P
Du ska inte ha lättare vikter då kommer den bara varva som fan,
som jag brukar säga köp en Munstyckesats och prova dig fram!
va jag har hört ska man ha relativt lätta vikter med det röret faktiskt? kanske har fel ^^

Postat: 5 juli 2009, 15:00
av LudiX
Tuta skrev:
LudiX skrev:
LOwp skrev: vet du vad för vikter och munstycke?:P
Du ska inte ha lättare vikter då kommer den bara varva som fan,
som jag brukar säga köp en Munstyckesats och prova dig fram!
va jag har hört ska man ha relativt lätta vikter med det röret faktiskt? kanske har fel ^^
Sorry Tuta !du har helt rätt man ska mellan 3,5 och 4g. oftast så passar 3,7 bra till liggande minarelli :roll:

Postat: 5 juli 2009, 15:48
av wuedde
Men JAG tvivlar på att det är pga att han har LITE för tunga vikter som gör att den bara går i 10kmh:P

Postat: 5 juli 2009, 17:06
av Tuta
nä det är det ju inte, men lika bra att säga att dom är lite tunga ;)

Postat: 5 juli 2009, 17:49
av Thorsken
vet inte mycket om skotrar men hade en gammal DT som gick sktlångsam.. såg då att förgasarn låg lite halft på sidan :lol: kanske r sama problem?
kanske fel drevning?

Postat: 5 juli 2009, 18:24
av Dennis_999
Gå upp 10-20 storlekar i munstycke så är det löst!

Kom ihåg: Börja med största och jobba ner tills den går bra genom hela registret ;)

Postat: 5 juli 2009, 18:51
av Aerox93
Man går upp 10stk för effektrör, 2stk för sportluft filter. 4.5g vikter passar dom flesta.

Postat: 5 juli 2009, 19:43
av Tuta
Aerox93 skrev:Man går upp 10stk för effektrör, 2stk för sportluft filter. 4.5g vikter passar dom flesta.
...eller inte ;)

Postat: 5 juli 2009, 20:48
av Dennis_999
Aerox93 skrev:Man går upp 10stk för effektrör, 2stk för sportluft filter. 4.5g vikter passar dom flesta.
Tvärtom så låter det mera rimligt.

Postat: 5 juli 2009, 20:52
av LudiX
Dennis_999 skrev:
Aerox93 skrev:Man går upp 10stk för effektrör, 2stk för sportluft filter. 4.5g vikter passar dom flesta.
Tvärtom så låter det mera rimligt.
exakt det är vell typ 2-6 till effetrör och typ 5-10 med sportluftfilter!
Vad är orginal munstycket då??

Postat: 5 juli 2009, 21:59
av derbi_senda93
LudiX skrev:
Dennis_999 skrev:
Aerox93 skrev:Man går upp 10stk för effektrör, 2stk för sportluft filter. 4.5g vikter passar dom flesta.
Tvärtom så låter det mera rimligt.
exakt det är vell typ 2-6 till effetrör och typ 5-10 med sportluftfilter!
Vad är orginal munstycket då??
Man ska gå upp ca 10 storlekar till båda!

Postat: 5 juli 2009, 22:24
av Aerox93
Aerox original munstycke ligger på 64 vilket är en strypning man kan byta till 72 och känna skillnaden, självklart ska den få mer luft. Jag körde på 76 munstycke med effektrör och sportluft. Den gick fint och klaga aldrig :) Men med 80munstycke blöddra den

Postat: 6 juli 2009, 16:04
av Tuta
Aerox93 skrev:Aerox original munstycke ligger på 64 vilket är en strypning man kan byta till 72 och känna skillnaden, självklart ska den få mer luft. Jag körde på 76 munstycke med effektrör och sportluft. Den gick fint och klaga aldrig :) Men med 80munstycke blöddra den
På min va 72 för stort original ^^ 70 blev perfekt :P man kan inte säga exakt :)

Postat: 6 juli 2009, 16:39
av LudiX
Tuta skrev:
Aerox93 skrev:Aerox original munstycke ligger på 64 vilket är en strypning man kan byta till 72 och känna skillnaden, självklart ska den få mer luft. Jag körde på 76 munstycke med effektrör och sportluft. Den gick fint och klaga aldrig :) Men med 80munstycke blöddra den
På min va 72 för stort original ^^ 70 blev perfekt :P man kan inte säga exakt :)
Exakt! det är ganska svårt att veta det exakta munstycket men man kan säga på ett ungefär!

Postat: 6 juli 2009, 20:25
av Aerox93
Självklart går de inte att säga exakt :) Men pått ungefär :)

Postat: 6 juli 2009, 21:40
av stunt_pojken^^
har han pengar så köp
munstyckes sats
viktsats så kan han ställa in den helt optimalt

länk till sakerna

vikter
http://twostroke.se/product.asp?product=9810

munstycke(vet inte vad han har för förgasare men det finns nog andra oxzzå)(de är till dellorto)
http://twostroke.se/product.asp?product=9810