HJÄLP med Kymco Fever ZX

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Furious
Elmoped

HJÄLP med Kymco Fever ZX

Inlägg av Furious »

Har en Kymco Fever ZX, kan köra någon kilmeter sen börjar den plötsligt bara och dö, den blir "trög" och orkar inte framåt, sen efter ännu en stund stannar den helt och startar inte. Har kollat tändstiftet och det är brunt som det ska vara men känns som det är något skit med förgasaren? Någon som har en aning om vad det är eller haft liknande problem?

MvH André
Att köra strypt är som det låter, MISSHANDEL!
Användarens profilbild
Kymco_Forever
Elmoped

Re: HJÄLP med Kymco Fever ZX

Inlägg av Kymco_Forever »

[quote="Furious"]Har en Kymco Fever ZX, kan köra någon kilmeter sen börjar den plötsligt bara och dö, den blir "trög" och orkar inte framåt, sen efter ännu en stund stannar den helt och startar inte. Har kollat tändstiftet och det är brunt som det ska vara men känns som det är något skit med förgasaren? Någon som har en aning om vad det är eller haft liknande problem?

MvH André[/quote]

Jag har haft ungefär samma problem, i mitt fall var de att jag behövde en ny tändhatt då den utsliten.
Annars så kan det vara bensinpumpen som krånglar för de har kymco fever haft problem med och de ger ungefär dom symtomen på moppen.
Har du ostrypt eller strypt cdibox? (If ostrypt har du nån gång haft problem med att fläkten har exploderat vid höga varv vilket min har tre gånger.)
Låst