Peugeot Speedfight 2 Kickstart problem!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
jonte2020
Elmoped

Peugeot Speedfight 2 Kickstart problem!

Inlägg av jonte2020 »

El starten på min Speedfight går igång efter en liten stund, men kicken bara "drar" den tar inte emot något, vad är felet.

När jag tog av variator kåpan så trillade det lilla hjulet till vänster ut (bredvid det sora kugghjulet) och när jag satte fast den så startade elen direkt men kicken fungerade inte alls och nu fungerar elstarten efter en liten stund. Kicken funkar bara inte. Har tagit bort variatorbrickan om det har någon betydelse...
Användarens profilbild
kakuZZaa
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kakuZZaa »

verkar vara något problem med kickfjägern, men kan inte hur det ser ut där.. :wink:
Spana in mitt Derbi Senda Extreme 06 Projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=11540
jonte2020
Elmoped

Inlägg av jonte2020 »

Jag ska lägga upp bilder om jag får chansen nånn dag framåt, blir förmodligen i helgen... Ska den lilla kugghjulsgrejen verkligen sitta så löst?? Det är ju den som drar igång det hela och när jag har öppnat och rättat till den så startar elen direkt men kicken vill bara inte..
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Glennish »

när du lossar på variatorkåpan så om du vickar lite på kickdrevet (den lilla bredvid stora kugghjulet) så ska den kunna gå att lossa på, det är variatorkåpan som sedan håller ihop de hela , skruva på allt rätt och smörj in sakerna så ska du se att de håller. Annars så får du fråga någon kunnig inom pegueot om de ser med blotta ögat om det fattas något. Annars lägg upp en högupplöslig bild här i tråden så får vi se. :wink:
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
haha big lol
Låst