Sida 1 av 1

Tms classic

Postat: 23 juni 2009, 10:03
av DEA!!
Hej jag har tre frågor här om en tms classic 50 .
jag är inte så kunnig om scooters :P

1. Om jag köper detta styret, måste jag byta styrfästa eller liknanade för att de ska passa?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12799

2. Så hittade jag ett nice rör, o dom säger ju att effektrör inte gör något på 4-takt. Men i informationen så står det att de ger en liten effektökning, hur mycket rör det sig om?!
http://www.racing-planet.se/scootertuni ... 6bf066ff21

http://www.racing-planet.se/scootertuni ... 6bf066ff21

3. Tms har tydligen strypt cdi, och att det går att lösa med någon ögla :?
Men de konstiga är att den stannar vid 60 km/h inte 50 km/h?!
Och så skulle jag vilja veta hur man tar bort cdi-strypningen :roll: :wink:

MVH// DEA!!

Postat: 23 juni 2009, 10:11
av JogRn_
till styret lär du ju ha någon form av styrstam och ja vet inte hur mycket styrstammar de finns som skulle kunna passa till en tms.
Röret vet ja inte om de ger så mycket effekt med tanke på att ska man trimma en 4-taktare ska de till rätt mycket om man vill få axx.
cdi-boxen ska gå att strypa men du måste veta vilken kabel som går till varvtalsregulatorn i variatorn.

Postat: 23 juni 2009, 14:30
av DEA!!
JogRn_ skrev:till styret lär du ju ha någon form av styrstam och ja vet inte hur mycket styrstammar de finns som skulle kunna passa till en tms.
Röret vet ja inte om de ger så mycket effekt med tanke på att ska man trimma en 4-taktare ska de till rätt mycket om man vill få axx.
cdi-boxen ska gå att strypa men du måste veta vilken kabel som går till varvtalsregulatorn i variatorn.
joo men ska man verkligen behöva byta styre ?! :O

Postat: 23 juni 2009, 14:33
av JogRn_
varför skulle du BEHÖVA byte styre för ? :P

Postat: 23 juni 2009, 14:36
av DEA!!
JogRn_ skrev:varför skulle du BEHÖVA byte styre för ? :P
jag vill ha ett snyggare kanske xD

Postat: 23 juni 2009, 16:00
av kallepalle
skulle alldrig köpa det röret då jag inte litar på vad som står där. klipp av cdi ögglan så gör den ärliga 65.

Postat: 23 juni 2009, 17:06
av DEA!!
kallepalle skrev:skulle alldrig köpa det röret då jag inte litar på vad som står där. klipp av cdi ögglan så gör den ärliga 65.
vilken färg äre på sladden?!

Postat: 23 juni 2009, 17:07
av sefio
rosa är den från v-strypningen.

Postat: 23 juni 2009, 17:34
av DEA!!
sefio skrev:rosa är den från v-strypningen.
tack :)
gör den 65 då som kallepalle säger?!

Postat: 23 juni 2009, 20:03
av kallepalle
btw, har du den årsmodellen som har typ samma kåpor som en baotian eller dem nya kåporna? den modellen med nya kåporna har en öggla på cdi:boxen. går eej att ta fel då den går ut och vänder och går inn igen. klipp den och isolera kablarna så gör den 65 ärliga. det är enda strypningen den mopeden har vad jag vet iaf.

Postat: 24 juni 2009, 08:30
av DEA!!
kallepalle skrev:btw, har du den årsmodellen som har typ samma kåpor som en baotian eller dem nya kåporna? den modellen med nya kåporna har en öggla på cdi:boxen. går eej att ta fel då den går ut och vänder och går inn igen. klipp den och isolera kablarna så gör den 65 ärliga. det är enda strypningen den mopeden har vad jag vet iaf.
joo jag har kollat i luftburken o liknande, men ingen strypning!
men du ska ha tack :)
bara om jag måste byta styrstam fortfarande??! :?

Postat: 24 juni 2009, 09:51
av JogRn_
ska du byta styre, lär du ha en styrstam , de sitter ingen orginal vettu , den är inbyggd i orginalstyret då.

Postat: 24 juni 2009, 18:22
av sefio
På iprincip alla scooter mopeder så är styret svettsat på styrstammen = Måste med styrstam.

Postat: 24 juni 2009, 21:49
av Dredde
Vilken årsmodell har du? Jag har själv en tms classic 08 och den är inte cdi strypt. Har heller ingen V-ring, säger verkstan jag servar den på.

Postat: 24 juni 2009, 23:07
av KinaPuffsen
köp inte nått utav rören om du inte ska byta cylinder. hel kasst.
styre måste du ha styrstam.
Tms classic har inte någon sorts cdi strypning har en plugg i förgasarlocket där gummi membranet sitter sitter en vanlig skruv eller en mässing skruv. (kan bero på hur fattiga dom. kanske?:roll:)
om du vill att det ska gå lite fortare byt då till 4g vikter. eftersom v-vikterna är typ 8g org alldeles för tyng för en så slö motor. :lol: :o

Postat: 24 juni 2009, 23:09
av kallepalle
KinaPuffsen skrev:köp inte nått utav rören om du inte ska byta cylinder. hel kasst.
styre måste du ha styrstam.
Tms classic har inte någon sorts cdi strypning har en plugg i förgasarlocket där gummi membranet sitter sitter en vanlig skruv eller en mässing skruv. (kan bero på hur fattiga dom. kanske?:roll:)
om du vill att det ska gå lite fortare byt då till 4g vikter. eftersom v-vikterna är typ 8g org alldeles för tyng för en så slö motor. :lol: :o
hur förklarar du då att jag själv har klippt 3st cdi ögglor på tms classic?

Postat: 24 juni 2009, 23:10
av KinaPuffsen
kan jag inte förklara men dom 3 som jag har haft eller kompisar har haft dom har inte haft någon.

Postat: 24 juni 2009, 23:12
av kallepalle
har 3 polare som kör tms classic 08. dom med nya kåporna alltså inte dom som ser ut som baotian 4:takt. alla dom 3 hade iaf cdi öggla.

Postat: 24 juni 2009, 23:13
av KinaPuffsen
okey har dlrig sätt en sån på någon utav dom som mina kompisar och haft och det är -08