Har en yamaha dtx med dragen plugg, 13 drev, sportfilter.
men när jag ska axxa iväg, då svarar den inte på gasen direkt, det går seegt, sen drar på som faen, går det på något sätt att ändra eller ställa in något så den svarar direkt?
tack på förhand
Saab rostar
Bmw rasar
Volvo är det enda som håller när man gasar!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
du vet, när man trimmar en 2t så kommer effekten endast vid högvarven, upp till 6-8000 varv så är motorn ganska slö om man har trimmrör. Har man urpluggat beter de sig ungefär lika
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
svårt att avgöra om du menar Svar från motoreffekt eller rent utsagt gasvar ?
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Kanske svårt att förklara. Men i början går de skit segt, sen sticker den iväg. Tex när ja står stilla, då måste ja varava ganska mycke för att få moppen att åka iväg, sen går de lite segt precis i början, sen sticker...
Saab rostar
Bmw rasar
Volvo är det enda som håller när man gasar!
Klén skrev:Kanske svårt att förklara. Men i början går de skit segt, sen sticker den iväg. Tex när ja står stilla, då måste ja varava ganska mycke för att få moppen att åka iväg, sen går de lite segt precis i början, sen sticker...
ja så är det utan plugg... den så kallade turbo effekten :S pluggen funkar som en avgasport så dom är stark på låg varven med pluggen
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
lär dighantera kopplingen så blir den inte seg i början. man ligger alldrig under effektkurvan om man kan köra och då blir den inte seg iväg heller. du kommer at lära dig ganska fort
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:lär dighantera kopplingen så blir den inte seg i början. man ligger alldrig under effektkurvan om man kan köra och då blir den inte seg iväg heller. du kommer at lära dig ganska fort
om du menar slira på kopplingen är ju det inte så bra heller?
du kan ju alltid testa byta till trim cdi eller nåt ^^, så den blir lite piggare på varven?