SKRIV SÅ TANGENBORDET BRINNER !

PS. HELST SCOOTER
Bara jag som har hört att dom skär hela tin en polares ha skure typ 8 gånger. Men men dom håller nog om man sköter om domrrx_rider skrev:Rieju rrx helt klart den goaste moppen jag har kört, går riktigt bra trimmade, snygga org, den e lite klen när den e org men drog alla i toppfart iafGår som sagt mkt bra trimmad.
Derbi_senda93 skrev: Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Haha, då måste han ha bestyckat den fel. Eller så har han bara otur.LinuSuniL skrev:Bara jag som har hört att dom skär hela tin en polares ha skure typ 8 gånger. Men men dom håller nog om man sköter om domrrx_rider skrev:Rieju rrx helt klart den goaste moppen jag har kört, går riktigt bra trimmade, snygga org, den e lite klen när den e org men drog alla i toppfart iafGår som sagt mkt bra trimmad.
allt hjälper miig;)YamahaPojken skrev:själv så har jag en Yamaha dt50r -06ans modell och jag tkr den är lätt den goaste moppen jag har kört (men derbin ligger jämnsides) den är snygg enligt mig och har väldigt få nackdelar, enda nack delen tkr jag är det fula avgassystemet, men det kan man juh snabbt ändra på
Den har en bra digitalmätare osv, osv... den är stabil och det är lätt att ta sig fram på grusvägar/stigar m.m om man har cross modellen, det är vad jag tkr om denna möppen, hoppas detta kommer till nån hjälp
fan va härligt!andenboy03 skrev:Alla svarar ju typ på vad dom själva har. Själv så har jag haft en Derbi den gick jävligt bra orginal och trimmad!! Men sålde den, Så ja köpte en aerox som har nu har haft i en vecka! den går oxå jävligt bra! Har kört Rieju oxå väldigt mycke! Dom går oxå väldigt bra! Men den moppen ja gillar mest om det är en "cross" moppe så är de Derbi!!! Men nu så åker jag iväg till danmark i en vecka!! Där ska ja gå med min two stroke tröja å göra rekam!!
Ha de gött alla
Isåfall är det fel ihopsatt, jag har inte behövt röra en enda skruv på min MT om jag inte velat. Förutom för att rensa förgasaren då.LinuSuniL skrev:Nej fy.. eller ja jo om man vill skruva mycke såmtpower skrev:MT5.
MartinSchooolin skrev:Det finns ju såklart olika smaker, vissa vet mer och vissa vet mindre om mopeder, men det spelar ingen roll vill endast höra era åsikter!. Jag fyller snart 15 och undrar vilken moped ni bara ni , rekommenderarvill gärna veta olika för och nackdelar med vissa moppar med gott självförtroende säger jag att jag kan en del om mopeder.
Vet inte vilken Rieju du menar, men jag behövde bara lossa 3 skruvar, ta ut pluggen, skruva tillbaka dom. Byta munstycke, och sen gick den braModdad skrev:Köpa ny, inte Rieju. Du kommer fastna med en jävla härva av knepiga strypningar.
Derbi, har en CDI-Box på de nyare som måste bytas, 400 kronor, vilket är det enda jobbiga. Tar 15 min att byta för den mest okunnige.
Nyare motorerna har vassare org. cylinder än tex. Rieju, Yamaha (AM6 motorer) och går därför bättre urpluggade / effektrör.
Växellådan funkar kanon och finns inga nackdelar i motorn.
Händer ofta att batterisäkringen går men det är det enda.
Så min röst går på Derbi/Gilera.
Vespa, tja, köp en Liggande Minarelli eller en Piaggio-motor så blir du nöjd!
TobbaN skrev:Vet inte vilken Rieju du menar, men jag behövde bara lossa 3 skruvar, ta ut pluggen, skruva tillbaka dom. Byta munstycke, och sen gick den braModdad skrev:Köpa ny, inte Rieju. Du kommer fastna med en jävla härva av knepiga strypningar.
Derbi, har en CDI-Box på de nyare som måste bytas, 400 kronor, vilket är det enda jobbiga. Tar 15 min att byta för den mest okunnige.
Nyare motorerna har vassare org. cylinder än tex. Rieju, Yamaha (AM6 motorer) och går därför bättre urpluggade / effektrör.
Om han pratar om AM7, så ja. Det verkar vara som en stor strypning man kör runt på isåfallbensinskalle skrev:TobbaN skrev:Vet inte vilken Rieju du menar, men jag behövde bara lossa 3 skruvar, ta ut pluggen, skruva tillbaka dom. Byta munstycke, och sen gick den braModdad skrev:Köpa ny, inte Rieju. Du kommer fastna med en jävla härva av knepiga strypningar.
han mena om man ska köpa nyOch de håller ja helt klart med om, Rieju verkar vara helt cp-strypta och domdär skitsystemen verkar bara gå sönder hela tiden
hahaHolmstrom_93 skrev:AM6 och AM7 = Same shit different name
Min kompis har en för jäkla skön moppe, en Peugot Ludix Snake furious! den e skön som skön? Själv så kör jag Suzuki estilete dom e sköna o smidiga me! men SATSA PÅ peugot om du har pengar=)MartinSchooolin skrev:Det finns ju såklart olika smaker, vissa vet mer och vissa vet mindre om mopeder, men det spelar ingen roll vill endast höra era åsikter!. Jag fyller snart 15 och undrar vilken moped ni bara ni , rekommenderarvill gärna veta olika för och nackdelar med vissa moppar med gott självförtroende säger jag att jag kan en del om mopeder.
PS. HELST SCOOTER
ja och vad rekomenderar du då? eller är du här bara för att säga emot alla?compact_muffee skrev:TK_DRAC skrev:Scooter= aerox
Cross-moppe= Rieju
sen behöver du inte veta mer....
jag stör mig på sånna som tror aerox e så jebla bra...... dom suger!
Drac..vadå skaru ha tk på den lr?
Välkommen till Framtiden daaaa