Sida 1 av 1
2 takts turbo
Postat: 17 juni 2009, 10:43
av Ville-katana.R
Postat: 17 juni 2009, 11:09
av beckvall
42hp

nice ju

Postat: 17 juni 2009, 11:18
av Tuta
helvete vad den gick

Postat: 17 juni 2009, 11:59
av alexanderkarlsson
coolt

Postat: 17 juni 2009, 12:14
av backmannn
fan den skulle man ha xD
Postat: 17 juni 2009, 12:18
av meanzick
42 hp
hoppas bara det finns ngn vänlig moderator som kan flytta denna till filmer =)
Postat: 17 juni 2009, 12:24
av Moddad
Inte vänlig men...
//Flyttad
Postat: 17 juni 2009, 12:27
av DEA!!
de ni

lite drag i den

Postat: 17 juni 2009, 12:53
av Tomaz
Fan va nice den va !

Postat: 17 juni 2009, 13:17
av TobbaN
Den är det nog drag i

Postat: 17 juni 2009, 13:23
av Pulliboy
42 hp

det e inte dåligt att bänka det =)
Postat: 17 juni 2009, 13:27
av luddemuregard
Fattar inte riktigt hur man bygger en 2t med turbo :S . För reeds läpparna kan ju inte funka med turbon :S
Postat: 17 juni 2009, 14:04
av Most Wanted
Fan va nice den skulle man vilja ha

Postat: 17 juni 2009, 14:21
av bensinskalle
luddemuregard skrev:Fattar inte riktigt hur man bygger en 2t med turbo :S . För reeds läpparna kan ju inte funka med turbon :S
De är ju lika mycke tryck på båda sider om dom

Man kan ju tro att t.ex. ett dubbelt tryck i vevhuset får läpparna att pajja, men de borde funka eftersom turbon trycker på så att det blir samma tryck på andra sidan om läpparna

Så tryckskillnaderna blir i princip de samma....
Dock kan man ju sätta hårdare läppar eftersom de nya gaserna tvingas igenom dom

Postat: 17 juni 2009, 14:43
av perre92
fy fan
ge mej (A)
Postat: 29 juni 2009, 19:29
av luddemuregard
bensinskalle skrev:luddemuregard skrev:Fattar inte riktigt hur man bygger en 2t med turbo :S . För reeds läpparna kan ju inte funka med turbon :S
De är ju lika mycke tryck på båda sider om dom

Man kan ju tro att t.ex. ett dubbelt tryck i vevhuset får läpparna att pajja, men de borde funka eftersom turbon trycker på så att det blir samma tryck på andra sidan om läpparna

Så tryckskillnaderna blir i princip de samma....
Dock kan man ju sätta hårdare läppar eftersom de nya gaserna tvingas igenom dom

Aa men vafan hjälper turbon med? Imed att du kan väl fan inte ha användning för mer tryck än vad kolven gör utan turbon :S ?
Postat: 29 juni 2009, 19:54
av bensinskalle
luddemuregard skrev:bensinskalle skrev:luddemuregard skrev:Fattar inte riktigt hur man bygger en 2t med turbo :S . För reeds läpparna kan ju inte funka med turbon :S
De är ju lika mycke tryck på båda sider om dom

Man kan ju tro att t.ex. ett dubbelt tryck i vevhuset får läpparna att pajja, men de borde funka eftersom turbon trycker på så att det blir samma tryck på andra sidan om läpparna

Så tryckskillnaderna blir i princip de samma....
Dock kan man ju sätta hårdare läppar eftersom de nya gaserna tvingas igenom dom

Aa men vafan hjälper turbon med? Imed att du kan väl fan inte ha användning för mer tryck än vad kolven gör utan turbon :S ?
Jo de ä precis de man kan

TUrbon pressar in mycke mer luft än om man inte hade turbo, och får man in mer luft måste man ha mer soppa. Så de blir extra mycke sås i cylindern vilket ger den extra effekten

Postat: 29 juni 2009, 20:00
av luddemuregard
Asså :S
Postat: 29 juni 2009, 20:11
av Ville-katana.R
Inte säker men vespor har inga reeds?:)
Postat: 29 juni 2009, 20:26
av Moddad
Ville-katana.R skrev:Inte säker men vespor har inga reeds?:)
Jodå de har de :>
Postat: 29 juni 2009, 20:44
av Ville-katana.R
Inte dom gamla..

?
Postat: 29 juni 2009, 20:52
av bensinskalle
beror helt på va de ä för motor
Gamla 2t hade inga reeds nej

Postat: 4 juli 2009, 15:28
av Zlacker73
Hitta en till 2takts turbo

så jag lånar tråden lite
John Buddenbaum has set his sight on the 50cc topspeed record and broke it big time !
With current setup, a turbocharged AM6 engine fed by methanol, the Buddfab streamliner
managed a speed of 233,3km/h!
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=1U4bOtifdFU[/youtube][/url]
http://www.elsberg-tuning.dk/recordbikes.html<--- längst ner på sidan.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=mYINrhTNiyM[/youtube]