Nu är det dags att presentera upplägget för Göteborg meet 2009.
Ni som tyckte 2008 var bra så skall 2009 vara grymt !
Vi skall förbättra strukturen på träffen och få den lite mer organiserad än förra gången.
Datumet är satt till 5 Juli 2009 på Säve depå
Entre är 100 kr
Info uppdateras löpande
19/4-09.
Hejsan. Det har vart lite segt från vårt håll. Vi har i.a.f. säkrat lite grejer och lagt grunderna för träffen. Nu e de bara lite småpill, det är lite samtal som skall ringas osv.
Sen vill jag bara påminna om Affischtävlingen som avslutas nu om 10 dagar.
Inte sett ett enda bidrag, vilket är jävligt synd nu när det börjar dra ihop sig.
7/6-09.
Nu börjar det sakta dra ihop sig inför Göteborg meet 2009.
Alla sponsorer är nästan klara, och affischen skall på tryck under veckan som går.
Tidtagnings system är bokat och klart och korvvagn.
Iår kommer vi bli sponsrade med ett speaker P.A ifrån Kse gruppen AB och det tackar vi Timmy så mycket för. Håller på att föra en dialog med Monster Energy drink, men detta är inget som är klart än.
Priserna verkar bli samma som förra året. Iår så skall vi se till att fixa område speciellt avsatt för stuntning.
REGLER:
För att hålla så hög säkerhet som möjligt på banan kommer alla fordon att besiktigas och heltäckande kläder är ett måste.
Vi föredrar att se att ni ungdomar använder skinställ när ni racear, men alla har tyvärr inte det. Klädsel skall vara heltäckande. Den som kommer i T-shirt, slipflop och shorts kommer alltså inte att få racea.
Armbågsskydd,knäskydd och ryggplatta är att föredra. Hjälm, heltäckande kläder, handskar är obligatoriskt.(Biltemas mc handskar är en bra investering)
Fordonen skall besiktigas för att se att dom är säkra så vi inte behöver se en olycka.
* Framgaffel skall vara hel och inte läcka någon olja och packboxar osv skall vara intakta.
* Bromsar skall fungera och skall helst sitta fram och bak. Finnes bara en broms skall den sitta fram. Dom som bara har bakbroms kommer ej få köra.
* Inga öppna roterande delar.
* Har ni egenbyggda ramar kan dessa bli underkända om svetsningarna anses som osäkra.
* Hjul osv skall inte glappa.
* Fordonet får ej läcka bränsle eller olja.
* Alla slangar skall sitta väl runt hela mopeden.
Klasserna som körs iår är 50cc, 70cc,80cc och FFA (Free for all)
BB77 t.ex hamnar i 80cc och t.ex Prorace på 73cc hamnar i 70cc klassen.
Vi skall försöka dela in det i växlat och Variomatisk så gott det går, men kommer det inte tillräckligt många måste vi tyvärr blanda som förra året.
70cc kommer nästan garanterat vara växlat och variomatiskt indelat.
i free for all kör alla som inte kvalificerar sig i våra klasser som t.ex någon med 90 cc eller en med 125a. I free for all kör man bara för att det är roligt om man vill utmana sig själv om att pressa tider.
På Göteborg meet tävlar vi inte mot varandra i stegar osv, utan vi tävlar bara på tid.
Alla kör så många repor dom vill tills dom är nöjda med sin tid.
Ingen körning är tillåten i depån varken för tävlande eller besökare. Alla mopeder leds inne på området.
Dom som vill varmköra sin moped gör det på banan fast i lugnt temp då vi kan köra så många repor vi vill där så är det ingen anledning att köra i depån.
Den som mot all förmodan kör i depån riskerar att bli avvisad från platsen.
Var vänlig respektera alla våra avspärrningar. Då Göteborg meet sker på en internationell flygplats har vi extra höga säkerhetskrav på oss som vi måste följa.
Den som bryter mot våra avspärrningar blir omedelbart avvisad från platsen.
Alkohol och droger är totalt förbjudet på området. Med risk för brand så är grillning förbjuden. Rökning sker med anvisat område.
Senast redigerad av The_svensson den 11 juni 2009, 16:09, redigerad totalt 1 gånger.
om jag hinner ner så kommer jag! vi ska ändå ner till göteborg. men vi åker bil å startar lördag tror jag så vet je om jag kan. men jag ska göra mitt yttersta
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller