Sida 1 av 1

Moppen stängs av

Postat: 6 juni 2009, 17:47
av freidow
Som rubriken lyder så stängs moppen bara av, den startar och så men när jag kört kanske 200 meter så stängs bara mopeden av.

btw så har jag en cpi oliver city -05 .

Det låter konstigt från variatorn också så kanske är något problem med den men jag vet inte .

vad kan det vara för fel på den ?

tacksam för alla svar:)

Re: Moppen stängs av

Postat: 6 juni 2009, 17:52
av my_cpi
freidow skrev:Som rubriken lyder så stängs moppen bara av, den startar och så men när jag kört kanske 200 meter så stängs bara mopeden av.

btw så har jag en cpi oliver city -05 .

Det låter konstigt från variatorn också så kanske är något problem med den men jag vet inte .

vad kan det vara för fel på den ?

tacksam för alla svar:)
kan vara kick drevet som ligger lite löst, det hände på min cpi aragon efter att jag tagit av variator kåpan...

Postat: 6 juni 2009, 20:03
av kallepalle
prova rengöra luftfiltret.

Postat: 6 juni 2009, 21:13
av Tuta
taskigt tändstift?

Postat: 6 juni 2009, 23:11
av freidow
OKej, tändstiftet är helt nytt och ser bra ut :)
Luftfiltret tog vi den och kollade de och gjorde rent men går lika dant.
Kan det vara p.g.a kickdrevet den bara stängs av helt plötsligt, låter lite konstigt ?

Postat: 6 juni 2009, 23:46
av bensinskalle
pillat, trimmat, kvaddat?

Är den helt original så vettefan...

Låter som ett typiskt bränslefel, att de rinner till för långsamt...

Postat: 7 juni 2009, 09:28
av freidow
Har bytt vikter till 3.0, har ett leovins zx rör eller vad de heter och dragen v-ring och storlek 65 i munstycke?

Någon som vet vad felet kan vara ?:)

Postat: 7 juni 2009, 09:47
av JohanG
För litet munstycke, LOL? Vad är orginalet? Skall gå upp minst 10 vid byte av ett effekt rör.

Det är iaf vad jag har hört, sedan 10 till om du byter luftfilter.. vette faen om detta stämmer dock.

Postat: 7 juni 2009, 10:00
av freidow
Men om orginal är 55 och jag har 65 nu? alltså det låter ologiskt att den ska stängas av bara för att munstycket är för litet den borde gå annars oxå ju men rätta mig om jag har fel, någon annan som vet vad det kan vara för fel ?

Postat: 7 juni 2009, 10:05
av bensinskalle
Ja du får ju se till att ha rätt munstycke i åtminstone, annars kan de gå hur som helst...

Och har du varit på o skruvat så kan du ha gjort något fel eller liknande som orsakar detta

Postat: 7 juni 2009, 10:09
av JohanG
freidow skrev:Men om orginal är 55 och jag har 65 nu? alltså det låter ologiskt att den ska stängas av bara för att munstycket är för litet den borde gå annars oxå ju men rätta mig om jag har fel, någon annan som vet vad det kan vara för fel ?
Jag har orginal munstycke + effektrör,

Den dör när man når 70, eller om man har legat och maxxat lite.. men då släpper jag gasen, låta den komma ner i varv lite sedan går den igång igen. såå,..

Postat: 7 juni 2009, 10:13
av sefio
Dude, cylindern din riskerar att skära, byt upp dig!

Postat: 7 juni 2009, 10:15
av JohanG
Jag vet ;) Men den skär inte eftersom jag är pro l33t ub3r!! haha nej men jag skall byta upp, måste bara fixa luftfilter också ;) har 90 munstycke, effektrör + sportflitfer då blire braoo,

Postat: 7 juni 2009, 13:34
av kallepalle
3g vikter är ju på tok för lätt till ett zx rör kan jag ju säga. byt till 4-4,5g.


men det är inte det som gör att den stänger av sig. ett anligt fel också är att de ligger skit i slangar/ att vaccumpumpen börjar lägga av. på en kinamoppe jag har mekat med så letade vi i flera timmar innan vi hittade felet varför den inte fick bensin. om man tog av bensinslangen som leder ner bensinen till förgasaren så spottade den ut hur mycket bensin som helst. men direkt man satt tillbaka slangen så hände inget. det visade sig att pumpen var för klen. bensinslangen gick i en båge uppåt och sen ner. då orkade inte pumpen. så prova korta bensinslangen också.

Postat: 7 juni 2009, 16:05
av pive
Jag minns att jag hadde ungefär samma problem med min Furia. Jag hadde precis renoverat den en aning efter 3 år i ett förråd. Jag kunde köra full gas i kanske en 15 min sen dog den. Dog den en gång så dog den hela tiden. Felet var att chocken hadde fastnat och så var det var något hål i förgasraen( Vet ej vad det heter) Som var igentäppt. Så om du är riktigt desperat så kan du alltid ta loss förgasarn och kolla

Postat: 7 juni 2009, 16:27
av Pady
freidow skrev:Har bytt vikter till 3.0, har ett leovins zx rör eller vad de heter och dragen v-ring och storlek 65 i munstycke?

Någon som vet vad felet kan vara ?:)
3g vikter ? o.O

Postat: 7 juni 2009, 19:07
av freidow
Okej men vi har satt i ett 70 munstycke nu och det borde inte vara några problem med munstycket, och bensinslangen är redan nästan för kort så kan inte vara det felet men hur vet man om vaccumpumpen är trasig då? kan man kolla det på något sätt ?

Postat: 7 juni 2009, 19:08
av kallepalle
ta av bensinslangen som leder ner bensinen till förgasaren och prova starta. då ska den spotta ut bensin

Postat: 7 juni 2009, 19:23
av beckstroem
men jevla noob, när man trimmar byter man först och främst munstycke. och man börjar med stort och arbetar sej neråt tills den slutar 'bluddra' på högsta varv !

Postat: 7 juni 2009, 19:31
av derbi_senda93
beckstroem skrev:När man trimmar byter man först och främst munstycke. och man börjar med stort och arbetar sej neråt tills den slutar 'bluddra' på högsta varv !
Så prova byt upp mer storlekar i munstycke!