Hjälp med hur man trimmar nya Neos 4 taktare

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Neos 4takt
Elmoped

Hjälp med hur man trimmar nya Neos 4 taktare

Inlägg av Neos 4takt »

Kan någon hjälpa mig hur nya neos 4 taktare är strypt eller hur man ska gå tillväga för att det ska bli lite mera fart på den
Användarens profilbild
Hogstrom
Avstängd

Inlägg av Hogstrom »

dra pluggar?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Inge vidare att ge sig på den om du vill ha fart, krävs ganska mycke för att få fart på små fyrtaktare...

Som ny kam, öppet luftfilter, plocka bort eventuell spärr i förgasaren som brukar finnas på scooter fyrtaktare, en slipon ljuddämpare. De ä en bra grund ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

aj då absolut ingenting lätt att trimma då den är direkt insprutad dvs ingen förgasare :( du får typ hoppas att det finns variator ring eller annat lätt skit tyvärr :(
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Ushh...svår att få snabbrulle i, men inte omöjligt, det beror på hur mycket du tänker lägga ner. Det går alltid att byta till större cylinder och allt sånt, men mera komplicerat när det är fyrataktare. Men tyvärr så måste jag som tidigare inlägg göra dig besviken, den är inte så lätta att skrämma upp.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

du får kolla efter variatorring/bricka. kan hända att det finns en cdi sladd som man kan klippa också. annars börjar det dessvärra kosta hyffsat mycket pengar för att trimma mer.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

alltså var det ingen som läste mitt inlägg innan?? DEN ÄR DIREKT INSPRUTAD FYRTAKTARE!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

det spelar ju ingen roll om man gör något av det som jag sa? det går även att byta cylinder osv men då måste man mappa om insprutningen och det är inget som man gör själv om du inte kan massor.
steekarn
Elmoped

Inlägg av steekarn »

kallepalle skrev:det spelar ju ingen roll om man gör något av det som jag sa? det går även att byta cylinder osv men då måste man mappa om insprutningen och det är inget som man gör själv om du inte kan massor.

samma sak med v-ring så måste du ställa om insprutet! värmenyper väldigt lätt annars
xaljon
Elmoped

Inlägg av xaljon »

kallepalle skrev:det spelar ju ingen roll om man gör något av det som jag sa? det går även att byta cylinder osv men då måste man mappa om insprutningen och det är inget som man gör själv om du inte kan massor.
Man kan oftast inte byta cylinder själv på en direkt insprutad för att man måste suga ur all luft ur vev huset med en special maskin annars skär den direkt
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

man kan visst byta cylinder själv på en direktinsprut. men visst du ska inte tro att de bara e bult av bult på...
Låst