stoppad av Polisen.

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Sandgren94
Varnad

stoppad av Polisen.

Inlägg av Sandgren94 »

Jag har kört moppe i 2,5 månad och Jag har blivit Stoppad 5 gånger. För direkt Polisen här ser en crossmoppe så stannar dom den på stört! men som tur är har dom inte testat moppen men klagat har dom! t.e.x på min hemma gjorda B*läpp och mitt mini led backlyckta. om ni har hört talas om polisen som gav en testkörare Böter för att han hade stannad och pissat, Den polisen har stoppat mig 1 gång.

Blir ni också stoppade så här mkt eller är det mitt lilla samhälle som är anti moppe?

Länk till dum polis. http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/A ... ank4430743
Senast redigerad av Sandgren94 den 5 juni 2009, 22:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

varför stanna? Om du bara kör så har du ju inte de problemet...
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MKRider »

lol bra sagt, säg att du inte såg dem i backspeglen. :D nej jag har inte blivit stannad 1 ända gång.
Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Beror ju på vart man bor osv...

Vissa ställen är polisen hård, och så har dom sina perioder där dom koncentrerar sig på vissa saker etc...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

dom är på hugget här just nu :wink:
snutar överallt, pikéer också... :shock:
Nyxorzz
Pady
Elmoped

Inlägg av Pady »

finns ingen polisstation där jag bor, den lades ner för 5 år sen tror jag, och sen dess har kriminaliteten bara ökat, så den kommer snart tillbaka :(

Men just nu är det poliser här varje dag, och MC/Enduro snuten är här minst en gång i veckan, så det gäller att vara uppmärksam, har själv aldrig blivit stoppad.
Matte_smt
Varnad

Inlägg av Matte_smt »

haha okej, jag bor på en ö. man måste åka färja över, tar väl ca 8-10 min. stå i kö om man missar. dom går var 20 minut oftast men ibland äre 1h paus o grejjer. snuten tkr det är jobbigt att åka hit ut :P förut när vi ringde för båtstöld sa dom aa vi skickar en bil direkt, kmr med 23:00 färjan. 00:00 ringde vi igen och då sa dom att polisen "missa" färjan och kunde inte vänta till 00:00 och nästa färja går 04:00 :p så här ute är det lungt. har aldrig blivit stoppad :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Matte_smt skrev:haha okej, jag bor på en ö. man måste åka färja över, tar väl ca 8-10 min. stå i kö om man missar. dom går var 20 minut oftast men ibland äre 1h paus o grejjer. snuten tkr det är jobbigt att åka hit ut :P förut när vi ringde för båtstöld sa dom aa vi skickar en bil direkt, kmr med 23:00 färjan. 00:00 ringde vi igen och då sa dom att polisen "missa" färjan och kunde inte vänta till 00:00 och nästa färja går 04:00 :p så här ute är det lungt. har aldrig blivit stoppad :)
chill ;)
får man frgåa vilken ö du bor på ?
Nyxorzz
runners
King of the street

Inlägg av runners »

ReijuMrx skrev:
Matte_smt skrev:haha okej, jag bor på en ö. man måste åka färja över, tar väl ca 8-10 min. stå i kö om man missar. dom går var 20 minut oftast men ibland äre 1h paus o grejjer. snuten tkr det är jobbigt att åka hit ut :P förut när vi ringde för båtstöld sa dom aa vi skickar en bil direkt, kmr med 23:00 färjan. 00:00 ringde vi igen och då sa dom att polisen "missa" färjan och kunde inte vänta till 00:00 och nästa färja går 04:00 :p så här ute är det lungt. har aldrig blivit stoppad :)
chill ;)
får man frgåa vilken ö du bor på ?
STORBRITTANIEN .... :lol: nä skämt o sido
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Själv har jag inte blivit stannad en enda gång, endå har jag haft poliser bakom/framför mig lite då och då.

Bara man sköter sig osv i trafiken så stannar dem en inte, så borde det vara över allt tycker jag !
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Känner 3 st som blev stannade idag, 2 med moppe och en med a trakor eller bil.
Den ena var stekarn som blev skjutsad utan hjälm men han fick en varning bara :) Den andra var en annan polare, pluggen hade nyss släppt men han var trevlig och sa att den gick i 40-50. snuten sa att det fick vara okej typ (=
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Viva-Micke
Svårstartad skrothög

Inlägg av Viva-Micke »

Jag har kört moppe sedan 2 år tillbaka, jag har hittills bara blivit stoppad 1 gång, men jag ska inte klaga! Jag får bara hoppas dom inte stoppar mer ggr!

Bor i Eskilstuna om någon undrar vart det är xD

//Micke
steekarn
Elmoped

Inlägg av steekarn »

"I Bålsta upptäcker polisen en trimmad moped. De ropade - Vem äger mopeden?
En grabb räcker upp handen, han höll i en gormetrulle.
Poliserna skulle provköra mopeden men får inte igång den.
Grabben gick fram, sa till polisen - håll min rulle, grabben startade moppen och var borta som en blixt.
jag vet inte om polisen åt upp gourmetrullen!"
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

ReijuMrx skrev:dom är på hugget här just nu :wink:
inte för att waina men finns endast pikéer i Stockholm, malmö och göteborg, vet dock inte om du bor där, dock skiter pikén fullständigt i trafiken då dom har tyngre saker att lägga sin koncentration på.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

sefio skrev:
inte för att waina men finns endast pikéer i Stockholm, malmö och göteborg, vet dock inte om du bor där, dock skiter pikén fullständigt i trafiken då dom har tyngre saker att lägga sin koncentration på.
aa, bor 3 mil från Stockholm så de är här ibland :wink:

jo sant, de har oftast andra saker i syfte, men ändå^^
Nyxorzz
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

har kört i över 2 månader och aldrig blivit stannat, kör trimmat och bor 2 mil utanför Göteborg
Användarens profilbild
KarlzzoN1911
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av KarlzzoN1911 »

Jag har kört trimmad moppe sen jag var 14 och aldrig blivit stoppad :wink: Men sen skolan startat så har polisen jagat moppar som satan, polisbilar, mc och enduro snutar minst 2 gg veckan, idag var det 2 mc och 2 enduro :evil:

Polisen verkar gilla Nykvarn :(
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Kört moppe sen september förra året, blivit stoppad 3 ggr. Bor två mil utanför göteborg. ;)
lankan
Elmoped

Inlägg av lankan »

sefio skrev:
hoppas du skojjar?? i ronneby sveriges största håla har vi minst 3 st pikéer om dagen!
Om en piké är en sorts mini buss typ? kan ha fel ;s
Användarens profilbild
SportJohan
Svårstartad skrothög
Ort: Bjästa, som ligg blann norrlands kronjuveler å skallrer
Kontakt:

Inlägg av SportJohan »

ReijuMrx skrev:
sefio skrev:

Umm, vänta lite, pikébussarna är väl de vita skåpbilarna som polisen typ samarbetar med? Vi har en sån här i Ö-vik i alla fall :P
Alkohol å kvinnohål är de enda hål jag tål
Norrland, ty e e de vackreste som finnes!
lannge
Elmoped

Inlägg av lannge »

SportJohan skrev:
ReijuMrx skrev:
sefio skrev: inte för att waina men finns endast pikéer i Stockholm, malmö och göteborg, vet dock inte om du bor där, dock skiter pikén fullständigt i trafiken då dom har tyngre saker att lägga sin koncentration på.

Umm, vänta lite, pikébussarna är väl de vita skåpbilarna som polisen typ samarbetar med? Vi har en sån här i Ö-vik i alla fall :P
http://www.dt.se/multimedia/archive/000 ... 36584c.jpg där har du exempel på piket buss
runners
King of the street

Inlägg av runners »

I kriminella Malmö har inte polisen särskilt mkt tid att lägga ner på att jaga moppedister. Men gissa vad de skulle ligga i om de inte hade ngt annat att göra. Det var lögligt att se för några år sedan då de jagade moppedister överallt. Jag körde bara bil då och såg hur bilisterna totalt ignorerade trafikreglerna. På en 50-väg och man körde 60 så blev man snart omkörd av alla, i bland gick käften på dem bakom ratten. rödljuskörningar, tutande på fotgängare som var på väg över gatan på övergångställen. Men man såg aldrig polisen där.
Men var ngnstanns var polisen? Jo på cykelbanorna med sina klumpiga bilar och på gator där de i bland låg i en tvärgata och lura på att en moppedist skulle fara förbi. Om så gjorde så var det på med blåljusen och efter.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

sefio skrev:
där har du allt fel. finns pikebuss här uppe i lilla piteå också.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

KarlzzoN1911 skrev:Jag har kört trimmad moppe sen jag var 14 och aldrig blivit stoppad :wink: Men sen skolan startat så har polisen jagat moppar som satan, polisbilar, mc och enduro snutar minst 2 gg veckan, idag var det 2 mc och 2 enduro :evil:

haha har aldrig sett mc-snut eller enduro-snut i s-tälje :wink:
och de ligger ju inte långt bort ^^
Nyxorzz
Användarens profilbild
KarlzzoN1911
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av KarlzzoN1911 »

ReijuMrx skrev:
KarlzzoN1911 skrev:Jag har kört trimmad moppe sen jag var 14 och aldrig blivit stoppad :wink: Men sen skolan startat så har polisen jagat moppar som satan, polisbilar, mc och enduro snutar minst 2 gg veckan, idag var det 2 mc och 2 enduro :evil:

Haha konstigt :o men i NY äre så^^
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

KarlzzoN1911 skrev:
ReijuMrx skrev:

Haha konstigt :o men i NY äre så^^
jobbiiigt xD
haha då är de rät chill här endå...

nåväl, slutsnackat med OT ^^
Nyxorzz
Skriv svar