Problem med att hitta rätt grejjer till Aerox 2008 fiat repl

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
aeroxniclas
Elmoped

Problem med att hitta rätt grejjer till Aerox 2008 fiat repl

Inlägg av aeroxniclas »

Jo det är såhär att jag skulle behöva ett variator kit avsätt för min yamaha aerox 2008 fiat replica de ska helst klara av 70cc eftersom jag förmodligen kommer införskaffa detta . på Twostrokes hemsida finner jag endast variatorkit till 2007 så jag undrar iaf någon vet något variator kit jag kan använda?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

vars hittar du upp till 07? ta bara aerox efter 1999 så har du till din motor.

ex.

http://twostroke.se/product.asp?product=710
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
aeroxniclas
Elmoped

Inlägg av aeroxniclas »

kallepalle skrev:vars hittar du upp till 07? ta bara aerox efter 1999 så har du till din motor.

ex.

http://twostroke.se/product.asp?product=710

så här står det på variator sidan

Om du har en Yamaha Aerox 2008 eller nyare så kan du ej använda dessa variatorer och variatorfläktar om du kör med originalvevpartiet. Detta pga att vevpartietssplines är ändrade. Om du däremot har ett av eftermarknadsvevpartierna som finns under gruppen "Vevparti" på våran sida så funkar samtliga variatorer och variatorfläktar under denna grupp.

fick även det här som svar på mitt mail

Tyvärr finns det inget kit som passar direkt förnärvarande om du använder originalvevpartiet, om du däremot även byter vevparti till nått av dem som vi har på sidan så funkar det

Mvh
Hasse
Twostroke :(( ser mörkt ut någon som vet? vad för motor Yamaha aerox 08 (fiat replica) använder sig av? Eller om ni kan hitta något Variator kit som passar till orginal vevet...
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

det är iaf liggande minarelli. det där om veven har jag alldrig hört något om iaf... låter udda. du har ingen polare som har en liggande minarelli då? bara prova hans/hennes variator på din och passar det så passar trimvariatorerna också.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
aeroxniclas
Elmoped

Inlägg av aeroxniclas »

kallepalle skrev:det är iaf liggande minarelli. det där om veven har jag alldrig hört något om iaf... låter udda. du har ingen polare som har en liggande minarelli då? bara prova hans/hennes variator på din och passar det så passar trimvariatorerna också.
Tycker ju det låter jävligt lustigt med =( nej jag har ju tyvärr inte det. men hoppas på att någon här kanske kan svara på det.
Låst