Hjälp! Hur fäster jag TNT crossplatta!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Wifty
Elmoped

Hjälp! Hur fäster jag TNT crossplatta!

Inlägg av Wifty »

Hej behöver hjälp ! Hur fäster jag TNT crosplatta med hastighetsmätare? Går det? Svara snabbt ska skicka tillbaks annars!
black_kissi
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av black_kissi »

va har du för moppe?
nå liknande ---> http://www.twostrokerider.se/artiklar/1235
EDIT: laga bara "plåtbiten"(på bilden) lite längre...
Wifty
Elmoped

Inlägg av Wifty »

Har Rieju rrx
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ta bara av den vanliga lyktkåpan, ta loss kablarna. sätt på kablarna på tnt plattan, fäst plttan med gummkistropparna runt gaffelbenet. plattan komemr nu luta innåt där nere pga hastighetsmätaren, men de e bara att sätta något nedanför som håller ut den där också. inget som är svårt
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

kallepalle skrev:ta bara av den vanliga lyktkåpan, ta loss kablarna. sätt på kablarna på tnt plattan, fäst plttan med gummkistropparna runt gaffelbenet. plattan komemr nu luta innåt där nere pga hastighetsmätaren, men de e bara att sätta något nedanför som håller ut den där också. inget som är svårt
grejen är den att de går inte me gummistropparna, för dom ä för korta eftersom lysena kommer mitt framför ena gaffelbenet xO

men de går att modda så de funkar ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
v2
Avstängd

Inlägg av v2 »

stripes :idea:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

bensinskalle skrev:
kallepalle skrev:ta bara av den vanliga lyktkåpan, ta loss kablarna. sätt på kablarna på tnt plattan, fäst plttan med gummkistropparna runt gaffelbenet. plattan komemr nu luta innåt där nere pga hastighetsmätaren, men de e bara att sätta något nedanför som håller ut den där också. inget som är svårt
grejen är den att de går inte me gummistropparna, för dom ä för korta eftersom lysena kommer mitt framför ena gaffelbenet xO

på plattan som jag monterade åt en polare funkade det utmärkt då stropparna va skitlånga
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av bombmannen »

på min Senda 99 var de jävla jobb ,

Lamperna slår i Gaffeln på en sida så den blev lite in tryckt på en sida ,

men pröva att ta dom Gummi fäserna annars så får du bara ta vanliga stripes :wink:
Användarens profilbild
Nagill
Svårstartad skrothög

Inlägg av Nagill »

Andvänd buntband :P
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

kallepalle skrev:
bensinskalle skrev:

på plattan som jag monterade åt en polare funkade det utmärkt då stropparna va skitlånga
beror ju på va de ä för gaffel iofs... På t.ex. en mt är ju gaffeln så smal så lysena kommer på sidan

banden ja fick med plattan var gjorda för att sätta plattan precis mot gaffeln...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst