Cylindern på 30 mopparna har större utblås alltså där du trycker in avgasröret samma som 70cc fast ger nog ingen effekt. O sen på 30 mopparna har andra packningar till topplocket har ja för mig.
thule_92 skrev:Cylindern på 30 mopparna har större utblås alltså där du trycker in avgasröret samma som 70cc fast ger nog ingen effekt. O sen på 30 mopparna har andra packningar till topplocket har ja för mig.
Menar du att en originalcylinder skulle ha lika stor avgasport som någon 70cc..?
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
jaa det menar ja för när man köper effekt rör så får man ju med 2 adaptrar en stor o en mindre men på dom gammla cylindrarna får man ju ta den stora o på dom nya får man ta den lilla adaptern.
thule_92 skrev:jaa det menar ja för när man köper effekt rör så får man ju med 2 adaptrar en stor o en mindre men på dom gammla cylindrarna får man ju ta den stora o på dom nya får man ta den lilla adaptern.
ja de stämmer de du säger samt att orginal cyllindern på 30 mopparna inte går ner i 45 mopparnas block för "flänsarna" är mycket tjockar = större diaremeter