ojämn gång

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
svanteyamati
Elmoped

ojämn gång

Inlägg av svanteyamati »

Hej! har problem med att mopeden går så j***a ojämnt,,,skitsvårt att ställa tomgången,,,,den går upp&ner i varv hela tiden,,,och när man kollar bensinmätaren så far nålen fram & tillbaka hela tiden. Har testat att tippa mopeden åt höger och vänster och då far mätarnålen hit&dit,,,kan det vara något med givaren i tanken eller vacumkranen???
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

ställ som orginal inställningrna fullt in se ut 1.5 varv ? (ps vet inte om det är så på gy6 motorerna ) men pröva.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

kanske tjuvluft? :?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
svanteyamati
Elmoped

Inlägg av svanteyamati »

robin93 skrev:ställ som orginal inställningrna fullt in se ut 1.5 varv ? (ps vet inte om det är så på gy6 motorerna ) men pröva.

Hur menar du då???
Jag har inte rört någonting på inställningen,,,,men ibland håller den på att dö&och det är knappt någon tomgång,,,för att sen "helt av sig själv"börja öka i varv&och ganska hög tomgång,,,,,och den liksom segar sig iväg,,,inget drag direkt :? Allt är orginal
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

kolla tjuvluft elelr tändstiftet när mitt rör sitter löst vid cylindern så varvar den upp och ner som fan men är ingen haj på 4 takts motorer det är ju en 4 taktare va ?.
svanteyamati
Elmoped

Inlägg av svanteyamati »

robin93 skrev:kolla tjuvluft elelr tändstiftet när mitt rör sitter löst vid cylindern så varvar den upp och ner som fan men är ingen haj på 4 takts motorer det är ju en 4 taktare va ?.
Har presis satt dit ett nytt tändstift,,,och ja,det är en 4-takt,,,är tyvärr inte så haj på det jag heller,,men får väl kolla tjuvluft :roll:
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Precis så gör min monkey också :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Låst