Sida 1 av 1

Yamaha DT50x Frågor

Postat: 17 maj 2009, 12:40
av wahlbeeerg
Hej

Jag har en Yamaha DT50x -09 som jag tänkt trimma. Jag har tagit bort pluggen i kröken men sedan inte gjort något mer. Nu är det så att jag undrar om det finns någonting lätt jag mer kan göra innan jag byter munstycke. Jag undrar också om det är lätt av ta bort pluggen i luftburken.

Också om det är svårt att ta bort varvspärren på DT50x.

Är väldigt tacksam ifall ni svarar :D

Postat: 17 maj 2009, 12:46
av stunt_pojken^^
drev
luftfilter alternativ som du redan sagt plugga ur luftburken
ostrypt cdi
effektrör

Postat: 17 maj 2009, 12:52
av bombmannen
Dreva
Luftfilter
Membran

Re: Yamaha DT50x Frågor

Postat: 17 maj 2009, 16:05
av Whonz
wahlbeeerg skrev:Hej

Jag har en Yamaha DT50x -09 som jag tänkt trimma. Jag har tagit bort pluggen i kröken men sedan inte gjort något mer. Nu är det så att jag undrar om det finns någonting lätt jag mer kan göra innan jag byter munstycke. Jag undrar också om det är lätt av ta bort pluggen i luftburken.

Också om det är svårt att ta bort varvspärren på DT50x.

Är väldigt tacksam ifall ni svarar :D
Har 08 och jag har dragit pluggen i avgasröret stoppat igen egr och den lilla slangen fram under sättet sen har jag borrat med 1mm borr i munstycket och byt till 15 drev fram (original bak)
Den toppar 90 på raksträckor (enligt mätarn) och bra ax :)

(varvspärren är lilla slangen fram under sättet)

Postat: 17 maj 2009, 19:25
av bombmannen
90 på mätaren blir ungefär typ 80 då :p ?

Postat: 17 maj 2009, 20:32
av meanzick
bombmannen skrev:90 på mätaren blir ungefär typ 80 då :p ?
ca 84-54 skulle jag tro ;)

Postat: 17 maj 2009, 21:07
av Notn4
81kmh om mätarna ljuger lika mycket på varje mätare :) min visar 9kmh för mycket enligt GPS:en ,

Men det som du kan göra utan att köpa nått, är att dra pluggen i luftburken (lättaste plugg att dra EVER!) behöver bata ta bort sadeln och knygga bort den, så finns det ju varvspärr OBS!! inte i CDI utan i Moric boxen men sen är ja inte säker om varvspärret funkar likadant i 09:an som i 07-08 =/ går ju att testa.

Sen är det jävligt dåligt drevat, du kan lägga på 12/58 så går den rätt hyfsat tycker jag och sen självklart ska du ha ett större munstycke!

Membranet har ju också sin egna lilla "strypning" men den stryper knappt något eftersom den sitter på dom DT som skickas till hela eruopa alltså ostrypta! och på easyparts så finns den med i sprängskissen och där står det att den ska hjälpa att styra bensinet till membranet =/ går ju att fila upp den om man vill men ja tog min bort, ingen skillnad alls på effect.