Sida 1 av 1

Rrx vev

Postat: 9 maj 2009, 13:20
av Rroobbaann
Hej jag undrar hur mycket rpm en orginal vev på en Rieju rrx klarar

Och om orginal veven skulle klara sig med polini 80 cylinder med 17.5 hk
om man tar det lugnt och bara gasar på när man racar och sånt

http://www.twostroke.se/product.asp?product=12311

Postat: 9 maj 2009, 13:24
av Aerox_pimp
jag är inte så hajj på detta men jag tror personligen att den inte klarar av det. de flästa byter ju vev när de byter till 70cc

:D

Postat: 9 maj 2009, 13:24
av Rroobbaann
ja men en del 70cc är starkare än 80cc ,, så det kan vara drf :D

Postat: 9 maj 2009, 13:30
av kallepalle
orginalveven ska du vara försiktig med att varva över 12500rpm.

den brister nog vid ca. 13500rpm.

satsa på en klenare cylinder eller byt vev. att du bara gasar ppå när du racear spelar ju inte så stro roll när du ändå oftast ligger över 13000rpm på en midrace/hyper cylinder.

:D

Postat: 9 maj 2009, 13:34
av Rroobbaann
Okej då får ja nog byta vev :D ,, nån du rekomenderar till den cylindern ?

Postat: 9 maj 2009, 13:35
av kallepalle
hebos vev är billig och bra.

:D

Postat: 9 maj 2009, 13:35
av Rroobbaann
Okej :D

Postat: 9 maj 2009, 18:45
av chifen
Byt vev, för stark cylinder för originalveven, även om varvtalet inte är överdrivet. Eller kör på den lite snällare cylindern i gjutjärn =) Den kan du klara med originalvev

Gjutjärn

Postat: 9 maj 2009, 18:56
av Rroobbaann
men den på gjutjärn går väl inte dåligt ,,, asså den är väl med ganska vass?

Re: Gjutjärn

Postat: 9 maj 2009, 19:01
av chifen
Rroobbaann skrev:men den på gjutjärn går väl inte dåligt ,,, asså den är väl med ganska vass?
Jadå, den är inte slö. men den är hållbarare och lämpar sig bättre för vardagsbruk :)

ok

Postat: 9 maj 2009, 19:03
av Rroobbaann
Okej :D , men hur fort tror du en rrx kmr gå med denna setupen då
Polini gjutjärns versionen 80cc
Tk dos salidos
21mm förgasare/insug
boost bottle
vforce membran
14/52 drevning
:D?