Sida 1 av 1

Dratt pluggen nu. Frågor

Postat: 9 maj 2009, 12:59
av Aerox_pimp
Drog pluggen nu (rrx) och det sitter ju i delningen av röret.

och det sitter en packning på varige sida av pluggen. undrar om jag måste slå av pluggen så det sitter 3 packningar lr jag kan ha de två packningarna som satt en varsin sida av pluggpackningen.

ni som har rrx fattar nog :wink:

jag tog bort den mittersta packninen där pluggen var fäst på och hade två vanliga packningar imellan delningen. går detta lr?

och vet att detta ska vara i munstycketråden men hur många storlekar ska jag gå upp i munstycke / vad är orginal?

tack Boyz på förhand

Postat: 9 maj 2009, 13:01
av kallepalle
det räcker med 1 av sidopackningarna.

orginal varierar. jag hade typ nått cp så jag hade bara 75 i min orginal. men oftast sitter det 82-84. gå upp till 95 så borde den gå bra.

Postat: 9 maj 2009, 13:03
av Aerox_pimp
så jag behöver inte slå väck pluggen då? vill inte behöva svetsa om min pappa förbjuder det liksom.

så svaret var att det går bra att ha de två ytterpackningarna kvar?

Postat: 9 maj 2009, 13:04
av kallepalle
japp. ytterpackningarna räcker gott och väl. men dra åt skruvarna i delningen ordentligt för annars blir det bara bränt kol kvar av packningarna :)

Postat: 9 maj 2009, 13:06
av Aerox_pimp
ok är det stora lr lilla dellorto förgasare? länka järna till en munstyckesats

Postat: 9 maj 2009, 13:11
av kallepalle
et är dellorto phbn 16mm.

du ska ha dellortomunstycken med 6mm gänga. dvs dom stora

Postat: 9 maj 2009, 13:12
av Aerox_pimp
tack så mkt :D

Postat: 9 maj 2009, 13:13
av kallepalle
inga problem

Postat: 9 maj 2009, 13:19
av Aerox_pimp
och du en sak till :oops:

jag var ju ute och testade den och den gick i 65 på mätaren raka och började hacka (litet munstycke) går den 5-10 km/h fortare med rätt munstycke?

och när jag chockar när jag kör vill den dö (vet ejj om den får "för mycket" bensin)?

Postat: 9 maj 2009, 13:32
av kallepalle
den hackar pga för litet munstycke ja. den ska gå betydligt bättre med choken. om du chokar på låga varv så lär den dö ja, men om du chokar i effektkurvan så borde det gå ganska bra. jag drog pluggen på min och körde med choken, fick upp den i 80 på mätaren på en raka. vet att det är dåligt att pressa med fel munstycke, men jag var tvungen at tprova :)

Postat: 9 maj 2009, 13:33
av Aerox_pimp
jag var med tvunngen att ut och prova :D men sån jäv*a skillnad det blir med pluggen ute. Nästan som effekt rör känns det som

Postat: 9 maj 2009, 13:34
av kallepalle
japp. det blir ketchup. effektkurvan ligger lågt. ungefär som mk thrower, fast thrower är ju vassare ofc.

Postat: 9 maj 2009, 13:57
av Aerox_pimp
men i och med att jag inte bytt munstycke kan jag köra lite ändå?

jag menar jag ska hämta min mamma från en möhippa kanske behöver köra 5km-10km ?

hur långt kan man köra? är det ngn stor fara om man ligger runt 50 på lågvarv?

Postat: 9 maj 2009, 14:03
av kallepalle
kör med choken så gott det går, och ligg inte och pressa så skär den inte

Postat: 9 maj 2009, 14:26
av TobbaN
Du kan nog ligga högre än 50.
Jag körde i några månader utan att byta munstycke.
MEN, jag slutade gasa på när jag märkte att den börja bluddra, så jag låg runt 70 (på mätaren).

Sen när jag bytade, så bytade jag från 83, till 96.

Postat: 9 maj 2009, 15:44
av Aerox_pimp
jag kommer bara till 60-65 med dragen plugg ? på mätaren vrf kommer alla upp i så hög hastighet?

Postat: 9 maj 2009, 16:01
av Drac_01
Aerox_pimp skrev:jag kommer bara till 60-65 med dragen plugg ? på mätaren vrf kommer alla upp i så hög hastighet?
Vad har du för drevning då?

Postat: 9 maj 2009, 16:02
av Aerox_pimp
orginal , det har väll alla andra här med haft?.

alla har skrivat att de bara pluggade ur och den gick 75+ på mätaren

Postat: 9 maj 2009, 16:06
av Drac_01
Okej tänkte om du hade annan drevning :P
Men testa att byta munstycke och borra luftburken så ska den nog göra 75-80 på mätaren :wink:

Postat: 9 maj 2009, 16:14
av bombmannen
kör sakta med choke ,

När de börjar blöddra kör inte över de , så ska de nog inte vara någon fara ! :roll:

Postat: 9 maj 2009, 23:17
av kallepalle
varför du inte kommer över 60-65 beror nog på munstycket. du kanske har samma cp som jag hade och bara har storlek 75 i. då lär den göra det. nu när jag kör orginal så kör jag med 86. (borrad luftplugg) och den går perfekt.

Postat: 9 maj 2009, 23:31
av AlbinDavidsson
Du ska inte behöva ha kvar någon packning alls, men 1 kan alltid vara bra att ha kvar.

Och munstycket vet jag inte vad du har, kan säkert variera men jag hade iallafall 88 som original :wink:

Postat: 9 maj 2009, 23:49
av Aerox_pimp
ok jag gör som så att jag köper en munstycke-satts (80-102) och så får jag se vad orginalet är när jag ska byta :D

Tack Boyz PS. det skadar inte med fler svar :D

Postat: 11 maj 2009, 19:22
av Riejumrx
kallepalle skrev:det räcker med 1 av sidopackningarna.

orginal varierar. jag hade typ nått cp så jag hade bara 75 i min orginal. men oftast sitter det 82-84. gå upp till 95 så borde den gå bra.
2 ska man ha så de håller tätt, med 1 sipprr de lätt ut och du förlorar effekt då!

Postat: 11 maj 2009, 20:26
av kallepalle
1 funkar för mig iaf.