Moppen dör efter ett tag

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
magellan
Elmoped

Moppen dör efter ett tag

Inlägg av magellan »

Har plockat av allt trim och satt på original delarna igen, men nu är problemet att moppen går fint tills den börjar bli varm sedan dör den i fullgas. Det finns inget man kan ändra på förgasaren förutom tomgången.

Kan det vara stiftet som är ett BR8HS som jag tog från trimdelarna, skulle kanske ha ett mjukare?

Moppen har bara gått 400 mil med trim.
Moppen gick fint med förgasaren innan jag satte på trimmet.

Tack på förhand!
Peugeot Speedfight 2 EVO2 Silver Sport -06. Malossi MHR Replica 70cc, Förg S6 24mm, S6 insugsset, Avgasrör Yasuni R, Koppling Malossi Fly-Clutch. S6 R/T klocka, Variator Hebo Next Generation 5g vikter, Boost bottle, Polini sekundär drev, S6 primär drev.
Användarens profilbild
magellan
Elmoped

Inlägg av magellan »

Den dör alltså när jag försöker gasa när den blivit varm, har testat lite mer nu, går som den ska i ca 100 meter sedan går det inte att gasa mer.
Kan det vara choken som är kass?
Peugeot Speedfight 2 EVO2 Silver Sport -06. Malossi MHR Replica 70cc, Förg S6 24mm, S6 insugsset, Avgasrör Yasuni R, Koppling Malossi Fly-Clutch. S6 R/T klocka, Variator Hebo Next Generation 5g vikter, Boost bottle, Polini sekundär drev, S6 primär drev.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

för lite bensin tror jag
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
magellan
Elmoped

Inlägg av magellan »

Ja, tror det med, men hur ökar man mängden med originalförgasaren? finns det munstycken att köpa?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

munstycken ja.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Paddy_speeda
Elmoped

Inlägg av Paddy_speeda »

jag hade samma problem med min nyligen. min hade perfekt mängd bensin men sen sluta den starta helt. då va det kolven som va kass. men prova byta munstycke annars kan den vara kolven
WiieroXx!
Låst