Sida 1 av 1

Risker vid borrning i CDI box?

Postat: 1 maj 2009, 15:37
av Dtrider
Ja, jag har funderat ett tag på att trimma moppen. Det jag tänkte börja med är att ta bort varvstoppet. Men vad jag hört av vissa är att oljepumpen kan lägga av och att cdi boxen kan sluta funka totalt efter ett tag, stämmer detta?
Då jag orkar inte byta ut hela tändsystemet, sen finns det även inga ostrypta CDI boxar till min moped, kör yamaha dt50r-07.

Postat: 1 maj 2009, 15:42
av forsan92
varför skulle oljepunpen lägga av? aldrig hört förut...
nej för att dus ka kunna byta CDIbox så ska du byta hela tändsystemet,

Men om du borrar mitt i O:et på CDIn och sen täter hålet så ineg skit kommer in där så ska din moped funka finfint sen ;) behöver inte oroa dig att den går sönder om du tätt den bra :P

Postat: 1 maj 2009, 15:44
av lannge

Postat: 1 maj 2009, 16:15
av Tuta
om du borrar fel så går den sönder, då behöver du en ny cdi-box :P

Postat: 1 maj 2009, 16:15
av najs_bajs
har du det gamla dukati systemet elr det nya hi tech från dellorto

Postat: 1 maj 2009, 16:19
av DEA!!
Om du borrar fel så startar den inte sen .... :roll:

Postat: 1 maj 2009, 16:22
av Dtrider
Har det nya från dellorto

Postat: 1 maj 2009, 16:23
av DEA!!
Dtrider skrev:Har det nya från dellorto
Det brukar va Ducati som är strypta! :wink:

Postat: 2 maj 2009, 01:55
av forsan92
De går inte byta CDIbox på nyare DT-modeller!
Man ska borra, men borrar man fel så är det kört.

Postat: 4 maj 2009, 12:15
av trimarn
men va händer typ om man tar av cdi:n?

Postat: 4 maj 2009, 13:28
av forsan92
trimarn skrev:men va händer typ om man tar av cdi:n?
ojojoj, Det är CDIn som sköter hela tändningen, så tar du bort den så kommer du helt enkelt inte kunna starta mopeden :P