Sida 1 av 1

Rätt färg på tändstiftet? [BILD]

Postat: 23 april 2009, 19:54
av Clank
Hej jag har bytt cylinder till 70cc Motoforce och har bytt förgasare till Dellorto 17.5 mm har sport luft filter också blabla andra v vikter o fjädrar effekt rör o.s.v.

Håller på att köra in cylindern nu o munstycket som sitter i är 110 och den går riktigt bra känns det som men ibland o detta är ibland när man drar gas handtaget snabbt o gasar så det blir "max gas på drag" så möar den till lite "svagt" i 1-2 sec o ja undrar om ja ska byta upp mig till ännu större munstycke? det ska ju vara att munstycket skall vara oboybrunt.

Stiftet på bilden är mitt stift o det ser lite grå aktigt ut torrt alltså kollar ja på fel ställe? skall det vara mörkare för det ser torrt o grå aktigt ut. Vad tycker ni ser det för ljust ut?

Och jag tänkte fråga om det är normalt att ha munstycken över 110 till min setup.

BTW Luftskruven är en kvart - Halvt vriden utot från stängnings läge, detta är ganska lite luft men om ja vrider mera än ett halv varv så börjar däcket snurra äre normalt att ha runt kvar - halvt varv utskruvat?

!OBS! blixten gör att bilden ser ljusare ut!

Bild

Postat: 23 april 2009, 20:00
av falken
större munsycke!!! stiftet ska vara oboybrunt.

Postat: 23 april 2009, 20:01
av TobbaN
Vitt= För lite bensin
Brunt= Perfekt
Mörkt/Svart= För mycket bensin.

Postat: 23 april 2009, 20:01
av ProoStunter
är inget proffs men den har alldeles för litet munstycke

Postat: 23 april 2009, 20:05
av Riejumrx
byt upp dig direkt i munstycke :twisted:

Postat: 23 april 2009, 20:23
av Robiin937
ReijuMrx skrev:byt upp dig direkt i munstycke :twisted:

Postat: 23 april 2009, 21:18
av Clank
Okay det skall jag göra det är det torra man ska kolla på vilken färg det har eller hur?

Postat: 23 april 2009, 21:20
av chifen
kör du in ska det nästan vara svart ;) den ska gå fett under inkörning

Postat: 23 april 2009, 21:36
av mtpower
Färgen på stiftet blir värdelös om värmetalet är fel, vad har du för värmetal på stiftet?

Postat: 24 april 2009, 06:39
av bensinskalle
stiftet blir inte färgat om ine motorn blir ordentligt varm och du kör långt... Annars ska du starta, gasa fullt o stänga av motorn med samma gasutslag hela tiden, då får du färg ;)

110 låter stort så den borde inte gå tunt...

Postat: 24 april 2009, 11:32
av Clank
Jag körde typ 20 minuter o gasade till en sista gång o stängde av när ja gasade... men köper 115 , 120 125 idag för att testa. Värmetalet ligger väll runt på 6 tror jag det är orginal tänd stiftet

Postat: 24 april 2009, 11:53
av KoNG
DU måste köra ett tag för att se effekt, räcker inte med endast en testrun ;)

Postat: 24 april 2009, 12:10
av blackmasai
som sagt det ska vara Obojbrun men nu under inkörningen så ska det vara lite svart!!! kör med värmetal 9 är bra det kör jag på 8)

Postat: 24 april 2009, 13:29
av chifen
Clank skrev:Jag körde typ 20 minuter o gasade till en sista gång o stängde av när ja gasade... men köper 115 , 120 125 idag för att testa. Värmetalet ligger väll runt på 6 tror jag det är orginal tänd stiftet
Det va lite väl varmt, välj ett kallare stift. 8 eller 9 skulle funka bra till dig :) Satsa på ett nytt stift

Postat: 24 april 2009, 15:44
av kallepalle
köp ett stift med värmegrad 9. byt upp dig ca. 10-15 strl så kommer den börja gå bättre.