toppe skrev:Hur går det att rätta till? Inte bara att slänga då?
Går att räta till, de ä inte direkt lätt, men gör man någon form av jig så de blir 100 rakt, så kan man värma ramen med t.ex en gassvets och böja tillbaka... Sen är de nog bäst att förstärka de området efter att man har rätat till då de blir utmattning i stålet...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Rabxorzz skrev:Nästa som skriver att den är sne åker på en varning!
Det räcker med att 1 säger, senare 1 som fyller i att det stämmer!
Inte 50 st!
Vad du var tråkig då :'( Jag som tyckte tråden började bli lite rolig.. GLÄDJEDÖDARE!!1
Att visa sina "expertiskunskaper" på en sånhär tråd är ren posthunting, somsagt de räcker att en bekräftar en enkel fråga.... Svara på obesvarade svåra frågor istället
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
som dom andra säger så är den ju sne (förlåt rab) men det är absolut ingen fara. däcken kan nötas lite snett men det spelar ju ingen stor roll. om du inte är petig så är det bara att köra. kolla efter ett tag om den har blivit ännu sneare annars så fortsätt å kör bara.
har sett mycket värre på tex honda mt50. och dom går att köra ändå
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:som dom andra säger så är den ju sne (förlåt rab) men det är absolut ingen fara. däcken kan nötas lite snett men det spelar ju ingen stor roll. om du inte är petig så är det bara att köra. kolla efter ett tag om den har blivit ännu sneare annars så fortsätt å kör bara.
har sett mycket värre på tex honda mt50. och dom går att köra ändå
Men så är ju mt50 som att åka risbuske, dom är vingliga åt alla håll... Skulle inte märkas om svingen var skev eller om fälgarna var ovala ^^
De ä viktigt att hjulen spårar, annars kan de bli otäckt att köra....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
kallepalle skrev:som dom andra säger så är den ju sne (förlåt rab) men det är absolut ingen fara. däcken kan nötas lite snett men det spelar ju ingen stor roll. om du inte är petig så är det bara att köra. kolla efter ett tag om den har blivit ännu sneare annars så fortsätt å kör bara.
har sett mycket värre på tex honda mt50. och dom går att köra ändå
Men så är ju mt50 som att åka risbuske, dom är vingliga åt alla håll... Skulle inte märkas om svingen var skev eller om fälgarna var ovala ^^
De ä viktigt att hjulen spårar, annars kan de bli otäckt att köra....
kallepalle skrev:som dom andra säger så är den ju sne (förlåt rab) men det är absolut ingen fara. däcken kan nötas lite snett men det spelar ju ingen stor roll. om du inte är petig så är det bara att köra. kolla efter ett tag om den har blivit ännu sneare annars så fortsätt å kör bara.
har sett mycket värre på tex honda mt50. och dom går att köra ändå
Men så är ju mt50 som att åka risbuske, dom är vingliga åt alla håll... Skulle inte märkas om svingen var skev eller om fälgarna var ovala ^^
De ä viktigt att hjulen spårar, annars kan de bli otäckt att köra....
Vad i helvete...
Håller absolut INTE med där, jag tycker MT är skönare att köra än de nyare. Och många kompisar som har nyare tycker MT är skönare att köra. ^^
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
Mt har jävligt sköna sadlar bland annat men tyvärr är det många med mt, alltså inte alla som suttit pillat isär varenda del och moppen känns som en ostabil skrothög i vissa fall och därför hade jag själv hellre kört en t ex Derbi i höga farter en mt. Finns undantag
Sen sitter man bekvämare med benen på Derbi. Fast skönast sitter man på en gammal dakota, så är det bara =)